4.01 Contributo in atti di convegno (pubblicato)
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 40.474
NA - Nord America 37.669
AS - Asia 24.360
AF - Africa 2.184
SA - Sud America 1.605
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 329
OC - Oceania 306
AN - Antartide 1
Totale 106.928
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 36.691
IT - Italia 10.881
SG - Singapore 9.058
IE - Irlanda 7.346
UA - Ucraina 5.548
CN - Cina 5.330
DE - Germania 4.979
HK - Hong Kong 2.757
VN - Vietnam 2.713
SE - Svezia 2.249
FI - Finlandia 1.904
CI - Costa d'Avorio 1.764
FR - Francia 1.605
IN - India 1.491
GB - Regno Unito 1.427
BR - Brasile 1.199
RU - Federazione Russa 1.178
TR - Turchia 1.150
NL - Olanda 818
CA - Canada 616
BE - Belgio 382
AT - Austria 369
PL - Polonia 366
ES - Italia 332
EU - Europa 323
JP - Giappone 319
MX - Messico 295
AU - Australia 256
CZ - Repubblica Ceca 236
KR - Corea 216
ID - Indonesia 171
ZA - Sudafrica 163
PH - Filippine 148
AR - Argentina 140
TW - Taiwan 136
BD - Bangladesh 133
CH - Svizzera 119
LT - Lituania 119
MY - Malesia 102
GR - Grecia 85
IR - Iran 75
PT - Portogallo 74
IQ - Iraq 66
PK - Pakistan 66
DK - Danimarca 63
RO - Romania 60
AE - Emirati Arabi Uniti 59
HU - Ungheria 59
EG - Egitto 56
IL - Israele 55
PE - Perù 53
CO - Colombia 51
EC - Ecuador 49
NO - Norvegia 45
NZ - Nuova Zelanda 45
SA - Arabia Saudita 43
JO - Giordania 41
CL - Cile 38
TH - Thailandia 38
MA - Marocco 36
OM - Oman 30
HR - Croazia 29
KE - Kenya 29
SI - Slovenia 26
TN - Tunisia 26
MD - Moldavia 25
PY - Paraguay 25
BG - Bulgaria 23
UZ - Uzbekistan 22
NG - Nigeria 20
RS - Serbia 19
VE - Venezuela 19
DZ - Algeria 18
GA - Gabon 18
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 17
EE - Estonia 16
LU - Lussemburgo 16
NP - Nepal 15
GH - Ghana 14
KZ - Kazakistan 14
MT - Malta 13
AZ - Azerbaigian 12
BO - Bolivia 12
UY - Uruguay 12
LB - Libano 11
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 11
AL - Albania 10
JM - Giamaica 10
LK - Sri Lanka 10
LV - Lettonia 10
ET - Etiopia 9
GE - Georgia 8
HN - Honduras 8
KG - Kirghizistan 8
MM - Myanmar 8
DO - Repubblica Dominicana 7
PA - Panama 7
YE - Yemen 7
AM - Armenia 6
GT - Guatemala 6
Totale 106.792
Città #
Dublin 7.330
Chandler 6.055
Singapore 4.324
Jacksonville 4.219
Ashburn 2.601
Hong Kong 2.473
Dong Ket 2.135
Abidjan 1.764
Milan 1.756
Beijing 1.374
Wilmington 1.341
Helsinki 1.132
Falkenstein 1.126
Los Angeles 1.092
Opera 1.033
Bengaluru 1.007
Woodbridge 955
Moscow 856
Rome 787
Princeton 744
Dallas 670
Boardman 630
New York 593
Buffalo 541
Council Bluffs 530
Munich 476
Liberty Lake 475
San Jose 373
Monza 369
San Mateo 364
Frankfurt am Main 345
Brussels 322
Houston 322
Secaucus 309
Shanghai 307
Vienna 306
Assago 304
Santa Clara 281
Warsaw 261
Naples 250
Tokyo 250
Guangzhou 225
São Paulo 223
Dearborn 216
Montreal 214
Ann Arbor 210
Miami 210
Falls Church 206
Atlanta 200
Denver 200
Ho Chi Minh City 197
Philadelphia 187
Brooklyn 183
Brno 181
Orem 180
Bologna 179
London 176
Amsterdam 175
Chicago 174
Verona 166
Turin 165
Florence 164
Kocaeli 163
Redwood City 162
Stockholm 161
Chennai 155
Phoenix 140
Boston 135
Poplar 135
Blacksburg 134
Mexico City 134
Turku 134
Toronto 133
Las Vegas 130
Hanoi 121
Johannesburg 120
Manchester 115
Sydney 114
Shenzhen 102
Bari 101
Aversa 100
Ankara 99
Seattle 99
Dongjak-gu 95
San Francisco 93
Catania 90
Paris 90
Genoa 89
Hefei 89
Ahmedabad 85
Palermo 84
Nanjing 82
Melbourne 80
Nuremberg 78
Padova 70
Venice 68
Jiaxing 66
Kunming 63
Mumbai 63
Istanbul 60
Totale 60.445
Nome #
I nostri antenati di Italo Calvino e la modernità del fantastico 640
1947: il contesto internazionale 621
14th International Forum on Knowledge Asset Dynamics PROCEEDINGS Knowledge Ecosystems and Growth 532
Preliminary evaluation of ChatGPT as a machine translation engine and as an automatic post-editor of raw machine translation output from other machine translation engines 531
Active Inference for AI 500
Annibal Caro a Caprarola: dal programma pittorico all’ecfrasi 456
I do it (also) for me: a qualitative study on the identity aspects underlying consumption on second-hand fashion apps 435
Acquistare moda etica: un’indagine sulle motivazioni dei consumatori italiani 404
Bioelectrical Measurements of Lenses Effect During Esports Training Sessions: Could the Yellow Lenses Enhance Gaming Performance? 361
Seeing in the Dark: A Different Approach to Night Vision Face Detection with Thermal IR Images 361
Esercizi blu e Fiori di stile: Italo Calvino e Umberto Eco alle prese con Raymond Queneau 338
Luca Giordano a Venezia e la moda dei tenebrosi 321
Commercial Mix, Seasonality and Daily Hotel Performance: the Case of Milan 299
The quest for quality assessment criteria in media interpreting 296
Co-costruire la montagna fragile: lo studio di caso FUTUReALPS in Valtellina 294
Ethical fashion shoppers: beyond the hedonic/utilitarian motivations dichotomy? An explorative research 287
The (re)branding process as innovation in museum management.The case of Museo Egizio in Turin #museoditutti 287
GIS of Place, GIS of People. Mobility, Tourism and Interactivity of map(app) 286
Occasioni metriche della poesia discorsiva novecentesca 271
Neuroselling: quello che le neuroscienze ci dicono sulle tecniche di vendita efficaci. Il caso delle televendite. 266
Machine Translation Markers in Post-Edited Machine Translation Output 266
Metametrica ed enigmistica: Caramuel letto da Pozzi 260
Experiencing networked transformative service: The Edenred case 253
1952-2002: a 50 anni dalla decifrazione 249
Mario Soldati e La verità sul caso Motta: due verità a confronto 241
La villa La Roche Jeanneret di Le Corbusier 239
Current evidence of post-editese: differences between post-edited neural machine translation output and human translation revealed through human evaluation 233
Museum branding: challenges and strategies beyond works of art: a pilot study in Italy 230
La comunicazione aziendale a sostegno del corporate branding e della reputazione: la gestione integrata di segni, comportamenti e reti di relazioni 225
Exploring Interlinguistic Intercultural Mediation in healthcare settings in Italy 221
A deep learning saliency model for exploring viewers' dwell-time distributions over Areas Of Interest on webcam-based eye-tracking data 219
(2006) A summit without anti-summit, hegemony without dissent. Counter-insurgent strategies developed on the 2005 G8 summit in Gleneagles 219
The influence of advertising on children: from consciousness to education 218
Memoria e territorio 215
Adattamento e standardizzazione nella comunicazione internazionale: una comparazione tra aziende globali, etnocentriche e policentriche 211
Il linguaggio come causa d’errore. Prezzolini “sulla tela del mondo” 209
De-humanizing the customer experience: a conceptual framework 208
SustDict: a customized lexical-based dictionary for CSR. 204
"... c'è malata l'aria della terra". Il 'libro' insubordinato di Rebora 201
Stakeholders’ engagement and collaboration in tourism destinations 200
"... con dispersione minima": perché Giudici non è un poeta 'neometrico' 199
Alcune applicazioni dell’illusione di Müller-Lyer alla gestione dello spazio espositivo a scaffale. 199
Toward the construction of a museum brand: the case of the Museo Nazionale Della Scienza e della Tecnologia Leonardo Da Vinci of Milan 196
The role of drawing in digital art therapy for the treatment of eating disorders / Il ruolo del disegno nell’arteterapia digitale per la cura dei disturbi del comportamento alimentare. 194
La disabilità intellettiva richiede un approccio metodologico statistico diverso? 193
Raccontare la quotidianità: lo storytelling televisivo negli anni Dieci 193
Technology and organizational settings in knowledge networks: an empirical research in the banking industry 193
Consumo e consumi 193
Yield / revenue management and perceptions of fairness in the hotel business: empirical evidences 192
Mudi, un museo della rinascita per celebrare seicento anni di vita tra arte, architettura, accoglienza, cultura dell'infanzia, operosità delle donne e benefattori/ Mudi, a museum of rebirth to celebrate six hundred years of art, architecture, hospitality, the culture of childhood, women's industriousness and cultural benefactors. 190
The First Season (2009) of Archaeological Research by the Iranian-Italian Joint Expedition at Qaleh Kutchek, Halil Valley (Jiroft, Kerman Province, SE Iran) 188
ELF Pragmatics and Interpreting 187
Fanfani, la DC e la ricerca di un nuovo discorso di politica estera, 1954-1968 187
Argan e la televisione: dibattiti, polemiche e video-lezioni di storia dell’arte 186
Divinità sabine? 183
Rischi psicosociali negli operatori cimiteriali: il ruolo del trauma vicario nella percezione dell’esaurimento lavorativo 182
Developing a new CAI-tool for RSI Interpreters’ Training: a pilot study 180
Au-delà de la clôture: les nouvelles orientales de Marguerite Yourcenar 180
Don’t’ just attend! Send money: Marketing and Fundraising as key factors influencing performances of USA Art organizations 180
Creators and Platform Dependency: The Strategic Role of creator- Owned brands in the Creator Economy 179
Sustainable native: Sustainable consumption behavior among young Italians 179
Intellettuali e televisione: Ragghianti, Argan e Zeri 176
Communication and fundraising strategies of virtuous Italian museums 175
Dall'omologazione alla "re-identificazione" del gusto 174
Inventing the Present: The Case of Tainan Spring between Criticism of the Recent Past and Environmental Urgencies. 173
Museums’ management innovation between crisis and opportunities 173
A Multidisciplinary Approach to Validate a Friendship Psychometric Scale: a Study in an Italian Sample of Students 171
Emozioni e e-leaning nella prospettiva dei sistemi complessi 170
Federico García Lorca e il sabotaggio poetico 169
Lavorare in un’azienda cimiteriale: una ricerca quali-quantitativa sui fattori di rischio e di protezione 169
Viaggio di un trittico eburneo da Costantinopoli a Roma: note in margine al «Corpus degli oggetti bizantini in Italia» 167
Evaluating lifestyle branding as a long-term brand strategy: effects on perceived value attributions. 167
I magazzini Brionvega progettati da Franco Albini ad Arzano: una “costruzione di idee” della contemporaneità 166
Temples and Figurines. The coroplastic from Area HH at Ebla (Syria) during the EB IVB period 165
Tra lessico pittorico e iconografia: Annibal Caro e la fortuna della traduzione dell’Eneide 165
Giochi di parole. Retorica e umorismo nella pubblicità e nel marketing politico 163
Abstract di: TristramShandyWeb (www.tristramshandyweb.it) 163
Ambiguity Resolution in LSP English-Italian Simultaneous Interpreting 161
Eye-tracking recordings and psychophysiological reactions versus expressed opinions about advertising spots 161
Da Gesualdo allo spettralismo barbaro: radici modali di due tipi di cromatismo postonale 161
Evaluation strategies in Italian political language. A case study 160
Coppie miste, coppie interreligiose: anatomia di una definizione 160
Dinamiche evolutive e utilizzo dei media nell’approccio strategico alla comunicazione della sostenibilità. 159
Gli strumenti finanziari a supporto delle start-up innovative: le opportunità offerte dal CrowdFunding 159
Sergio Baldi traduttore delle ballate anglo-scozzesi 158
Agli occhi della propria storia (Le identità inquiete di Pier Vittorio Tondelli) 158
CRIS forever! Culture resilience in small... towns 158
Cultivate leadership contagion: a speculative grounded theory knowledge for future change agents 158
Chronological aspects of cultural interrelations between Syria and the Persian Gulf during the Late Third and Second Millennium BC 157
Il legame brand impresa brand territorio nel caso birra Pedavena 156
Las comparaciones estereotipadas en los diccionarios bilingües español-italiano 156
Economics and marketing of heritage: when tourism is an added value 155
Influence of children’s lifestyle and food choice in the adherence to a Mediterranean Diet in Northern Italy 154
Building a Custom Machine Translation Engine as part of a Postgraduate University Course: a Case Study 153
Strategic positioning and performance of winter destinations 153
Terminology and Interpreting in LSP conferences: a Computer-aided vs. Empirical-based Approach 153
Una ciotola di acqua freschissima per la salvezza del mondo: Alonso e i visionari di Anna Maria Ortese 152
Diamanda Galás artista della differenza 152
Il porto di Milano. Gli spazi aggreganti della poesia 151
Economics and Marketing of Italian Visual Arts: Advertising and Intangibles for multiple Stakeholders’ Engagement 151
Totale 22.562


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20216.411 0 0 0 0 0 943 97 879 265 1.074 880 2.273
2021/20226.744 278 40 498 599 897 229 158 959 108 100 566 2.312
2022/202321.456 2.308 861 783 1.590 1.411 1.923 140 1.277 8.762 1.061 1.072 268
2023/202410.895 541 664 792 743 761 1.476 738 2.045 502 511 576 1.546
2024/202520.719 1.050 1.701 1.159 1.194 1.282 1.189 1.809 4.194 2.699 908 1.562 1.972
2025/202624.981 4.045 2.960 3.683 4.851 5.972 3.470 0 0 0 0 0 0
Totale 109.118