4.01 Contributo in atti di convegno (pubblicato)
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 39.469
NA - Nord America 36.478
AS - Asia 23.920
AF - Africa 2.161
SA - Sud America 1.559
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 329
OC - Oceania 305
AN - Antartide 1
Totale 104.222
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 35.570
IT - Italia 10.778
SG - Singapore 8.827
IE - Irlanda 7.345
UA - Ucraina 5.548
CN - Cina 5.284
DE - Germania 4.286
HK - Hong Kong 2.738
VN - Vietnam 2.688
SE - Svezia 2.228
FI - Finlandia 1.852
CI - Costa d'Avorio 1.763
FR - Francia 1.586
IN - India 1.465
GB - Regno Unito 1.382
RU - Federazione Russa 1.175
BR - Brasile 1.164
TR - Turchia 1.141
NL - Olanda 812
CA - Canada 579
BE - Belgio 382
AT - Austria 365
PL - Polonia 340
EU - Europa 323
ES - Italia 317
JP - Giappone 289
MX - Messico 268
AU - Australia 256
CZ - Repubblica Ceca 236
KR - Corea 214
ID - Indonesia 165
ZA - Sudafrica 148
PH - Filippine 146
AR - Argentina 137
TW - Taiwan 132
BD - Bangladesh 123
CH - Svizzera 119
LT - Lituania 107
MY - Malesia 98
GR - Grecia 85
IR - Iran 75
PT - Portogallo 71
IQ - Iraq 63
PK - Pakistan 63
DK - Danimarca 61
RO - Romania 60
HU - Ungheria 59
AE - Emirati Arabi Uniti 56
EG - Egitto 55
PE - Perù 53
IL - Israele 52
CO - Colombia 48
EC - Ecuador 47
NO - Norvegia 45
NZ - Nuova Zelanda 44
SA - Arabia Saudita 43
CL - Cile 38
JO - Giordania 38
TH - Thailandia 37
MA - Marocco 36
HR - Croazia 29
OM - Oman 29
KE - Kenya 28
SI - Slovenia 26
TN - Tunisia 26
MD - Moldavia 25
PY - Paraguay 24
BG - Bulgaria 23
UZ - Uzbekistan 22
NG - Nigeria 19
RS - Serbia 19
VE - Venezuela 19
GA - Gabon 18
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 17
EE - Estonia 16
LU - Lussemburgo 16
DZ - Algeria 15
GH - Ghana 14
KZ - Kazakistan 13
MT - Malta 13
NP - Nepal 13
AZ - Azerbaigian 12
BO - Bolivia 12
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 11
AL - Albania 10
LK - Sri Lanka 10
LV - Lettonia 10
UY - Uruguay 10
ET - Etiopia 9
JM - Giamaica 9
KG - Kirghizistan 8
LB - Libano 8
MM - Myanmar 8
GE - Georgia 7
HN - Honduras 7
PA - Panama 7
YE - Yemen 7
AM - Armenia 6
DO - Repubblica Dominicana 6
GT - Guatemala 6
Totale 104.092
Città #
Dublin 7.329
Chandler 6.055
Jacksonville 4.219
Singapore 4.098
Hong Kong 2.454
Ashburn 2.359
Dong Ket 2.135
Abidjan 1.763
Milan 1.734
Beijing 1.371
Wilmington 1.341
Falkenstein 1.126
Helsinki 1.084
Los Angeles 1.035
Opera 1.033
Bengaluru 1.007
Woodbridge 955
Moscow 855
Rome 775
Princeton 744
Dallas 664
Boardman 629
Buffalo 541
New York 530
Council Bluffs 529
Munich 476
Liberty Lake 475
Monza 369
San Mateo 364
Frankfurt am Main 344
Brussels 322
Secaucus 309
Assago 304
Shanghai 304
Vienna 304
Houston 301
Santa Clara 266
Naples 243
Warsaw 235
Guangzhou 225
Tokyo 221
Dearborn 216
Ann Arbor 210
Miami 210
Falls Church 206
São Paulo 206
Montreal 190
Philadelphia 187
Ho Chi Minh City 186
Atlanta 185
Brno 181
Bologna 178
Amsterdam 173
Brooklyn 171
Florence 164
London 164
Turin 164
Verona 164
Kocaeli 163
Chicago 162
Denver 162
Redwood City 162
Chennai 143
Stockholm 142
Blacksburg 134
Turku 134
Las Vegas 130
Toronto 127
Boston 123
Mexico City 121
Phoenix 120
Hanoi 117
Orem 115
Sydney 114
Poplar 113
Manchester 109
Johannesburg 107
Bari 101
Aversa 100
Shenzhen 100
Dongjak-gu 95
San Francisco 93
Seattle 93
Ankara 91
Catania 90
Hefei 89
Genoa 88
Paris 86
Ahmedabad 85
Nanjing 82
Melbourne 80
Palermo 80
Nuremberg 77
Padova 70
Jiaxing 66
Venice 65
Kunming 63
Istanbul 60
Mumbai 58
St Petersburg 58
Totale 58.950
Nome #
I nostri antenati di Italo Calvino e la modernità del fantastico 638
Preliminary evaluation of ChatGPT as a machine translation engine and as an automatic post-editor of raw machine translation output from other machine translation engines 524
Active Inference for AI 497
Annibal Caro a Caprarola: dal programma pittorico all’ecfrasi 453
I do it (also) for me: a qualitative study on the identity aspects underlying consumption on second-hand fashion apps 432
Acquistare moda etica: un’indagine sulle motivazioni dei consumatori italiani 395
Bioelectrical Measurements of Lenses Effect During Esports Training Sessions: Could the Yellow Lenses Enhance Gaming Performance? 359
Seeing in the Dark: A Different Approach to Night Vision Face Detection with Thermal IR Images 354
Esercizi blu e Fiori di stile: Italo Calvino e Umberto Eco alle prese con Raymond Queneau 335
Luca Giordano a Venezia e la moda dei tenebrosi 318
Commercial Mix, Seasonality and Daily Hotel Performance: the Case of Milan 298
The quest for quality assessment criteria in media interpreting 294
Co-costruire la montagna fragile: lo studio di caso FUTUReALPS in Valtellina 290
GIS of Place, GIS of People. Mobility, Tourism and Interactivity of map(app) 285
Ethical fashion shoppers: beyond the hedonic/utilitarian motivations dichotomy? An explorative research 285
The (re)branding process as innovation in museum management.The case of Museo Egizio in Turin #museoditutti 285
1947: il contesto internazionale 274
Occasioni metriche della poesia discorsiva novecentesca 271
Neuroselling: quello che le neuroscienze ci dicono sulle tecniche di vendita efficaci. Il caso delle televendite. 262
Machine Translation Markers in Post-Edited Machine Translation Output 261
Metametrica ed enigmistica: Caramuel letto da Pozzi 259
Experiencing networked transformative service: The Edenred case 250
1952-2002: a 50 anni dalla decifrazione 240
La villa La Roche Jeanneret di Le Corbusier 238
Mario Soldati e La verità sul caso Motta: due verità a confronto 231
Current evidence of post-editese: differences between post-edited neural machine translation output and human translation revealed through human evaluation 230
Museum branding: challenges and strategies beyond works of art: a pilot study in Italy 224
La comunicazione aziendale a sostegno del corporate branding e della reputazione: la gestione integrata di segni, comportamenti e reti di relazioni 221
Exploring Interlinguistic Intercultural Mediation in healthcare settings in Italy 219
A deep learning saliency model for exploring viewers' dwell-time distributions over Areas Of Interest on webcam-based eye-tracking data 215
The influence of advertising on children: from consciousness to education 215
(2006) A summit without anti-summit, hegemony without dissent. Counter-insurgent strategies developed on the 2005 G8 summit in Gleneagles 214
Memoria e territorio 213
Adattamento e standardizzazione nella comunicazione internazionale: una comparazione tra aziende globali, etnocentriche e policentriche 210
Il linguaggio come causa d’errore. Prezzolini “sulla tela del mondo” 207
De-humanizing the customer experience: a conceptual framework 206
SustDict: a customized lexical-based dictionary for CSR. 202
14th International Forum on Knowledge Asset Dynamics PROCEEDINGS Knowledge Ecosystems and Growth 201
Alcune applicazioni dell’illusione di Müller-Lyer alla gestione dello spazio espositivo a scaffale. 198
Stakeholders’ engagement and collaboration in tourism destinations 196
Toward the construction of a museum brand: the case of the Museo Nazionale Della Scienza e della Tecnologia Leonardo Da Vinci of Milan 193
Technology and organizational settings in knowledge networks: an empirical research in the banking industry 193
The role of drawing in digital art therapy for the treatment of eating disorders / Il ruolo del disegno nell’arteterapia digitale per la cura dei disturbi del comportamento alimentare. 192
La disabilità intellettiva richiede un approccio metodologico statistico diverso? 192
"... c'è malata l'aria della terra". Il 'libro' insubordinato di Rebora 191
Consumo e consumi 191
Raccontare la quotidianità: lo storytelling televisivo negli anni Dieci 190
"... con dispersione minima": perché Giudici non è un poeta 'neometrico' 189
Yield / revenue management and perceptions of fairness in the hotel business: empirical evidences 187
Mudi, un museo della rinascita per celebrare seicento anni di vita tra arte, architettura, accoglienza, cultura dell'infanzia, operosità delle donne e benefattori/ Mudi, a museum of rebirth to celebrate six hundred years of art, architecture, hospitality, the culture of childhood, women's industriousness and cultural benefactors. 187
The First Season (2009) of Archaeological Research by the Iranian-Italian Joint Expedition at Qaleh Kutchek, Halil Valley (Jiroft, Kerman Province, SE Iran) 185
Fanfani, la DC e la ricerca di un nuovo discorso di politica estera, 1954-1968 184
Argan e la televisione: dibattiti, polemiche e video-lezioni di storia dell’arte 183
ELF Pragmatics and Interpreting 183
Divinità sabine? 182
Au-delà de la clôture: les nouvelles orientales de Marguerite Yourcenar 179
Don’t’ just attend! Send money: Marketing and Fundraising as key factors influencing performances of USA Art organizations 177
Rischi psicosociali negli operatori cimiteriali: il ruolo del trauma vicario nella percezione dell’esaurimento lavorativo 177
Creators and Platform Dependency: The Strategic Role of creator- Owned brands in the Creator Economy 176
Sustainable native: Sustainable consumption behavior among young Italians 176
Intellettuali e televisione: Ragghianti, Argan e Zeri 173
Communication and fundraising strategies of virtuous Italian museums 172
Developing a new CAI-tool for RSI Interpreters’ Training: a pilot study 171
Dall'omologazione alla "re-identificazione" del gusto 171
Museums’ management innovation between crisis and opportunities 171
A Multidisciplinary Approach to Validate a Friendship Psychometric Scale: a Study in an Italian Sample of Students 169
Emozioni e e-leaning nella prospettiva dei sistemi complessi 169
Federico García Lorca e il sabotaggio poetico 167
Lavorare in un’azienda cimiteriale: una ricerca quali-quantitativa sui fattori di rischio e di protezione 167
Evaluating lifestyle branding as a long-term brand strategy: effects on perceived value attributions. 166
Viaggio di un trittico eburneo da Costantinopoli a Roma: note in margine al «Corpus degli oggetti bizantini in Italia» 165
I magazzini Brionvega progettati da Franco Albini ad Arzano: una “costruzione di idee” della contemporaneità 164
Inventing the Present: The Case of Tainan Spring between Criticism of the Recent Past and Environmental Urgencies. 163
Temples and Figurines. The coroplastic from Area HH at Ebla (Syria) during the EB IVB period 163
Giochi di parole. Retorica e umorismo nella pubblicità e nel marketing politico 162
Abstract di: TristramShandyWeb (www.tristramshandyweb.it) 162
Eye-tracking recordings and psychophysiological reactions versus expressed opinions about advertising spots 161
Evaluation strategies in Italian political language. A case study 159
Da Gesualdo allo spettralismo barbaro: radici modali di due tipi di cromatismo postonale 159
Tra lessico pittorico e iconografia: Annibal Caro e la fortuna della traduzione dell’Eneide 159
Ambiguity Resolution in LSP English-Italian Simultaneous Interpreting 158
Gli strumenti finanziari a supporto delle start-up innovative: le opportunità offerte dal CrowdFunding 157
Coppie miste, coppie interreligiose: anatomia di una definizione 157
Cultivate leadership contagion: a speculative grounded theory knowledge for future change agents 157
Dinamiche evolutive e utilizzo dei media nell’approccio strategico alla comunicazione della sostenibilità. 156
Sergio Baldi traduttore delle ballate anglo-scozzesi 156
Il legame brand impresa brand territorio nel caso birra Pedavena 155
Agli occhi della propria storia (Le identità inquiete di Pier Vittorio Tondelli) 155
CRIS forever! Culture resilience in small... towns 155
Chronological aspects of cultural interrelations between Syria and the Persian Gulf during the Late Third and Second Millennium BC 154
Las comparaciones estereotipadas en los diccionarios bilingües español-italiano 154
Influence of children’s lifestyle and food choice in the adherence to a Mediterranean Diet in Northern Italy 152
Strategic positioning and performance of winter destinations 152
Terminology and Interpreting in LSP conferences: a Computer-aided vs. Empirical-based Approach 152
Economics and marketing of heritage: when tourism is an added value 151
Diamanda Galás artista della differenza 151
Building a Custom Machine Translation Engine as part of a Postgraduate University Course: a Case Study 150
Una ciotola di acqua freschissima per la salvezza del mondo: Alonso e i visionari di Anna Maria Ortese 149
Television Interpreting and its playful macro-function 149
Il porto di Milano. Gli spazi aggreganti della poesia 148
Totale 21.587


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20216.411 0 0 0 0 0 943 97 879 265 1.074 880 2.273
2021/20226.744 278 40 498 599 897 229 158 959 108 100 566 2.312
2022/202321.456 2.308 861 783 1.590 1.411 1.923 140 1.277 8.762 1.061 1.072 268
2023/202410.895 541 664 792 743 761 1.476 738 2.045 502 511 576 1.546
2024/202520.719 1.050 1.701 1.159 1.194 1.282 1.189 1.809 4.194 2.699 908 1.562 1.972
2025/202622.225 4.045 2.960 3.683 4.851 5.972 714 0 0 0 0 0 0
Totale 106.362