4 - Contributi in atti di convegno
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 63.791
EU - Europa 62.719
AS - Asia 39.013
AF - Africa 3.649
SA - Sud America 2.626
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 591
OC - Oceania 470
AN - Antartide 2
Totale 172.861
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 62.164
IT - Italia 14.998
SG - Singapore 14.716
IE - Irlanda 12.127
UA - Ucraina 9.379
CN - Cina 8.763
DE - Germania 7.626
VN - Vietnam 4.513
HK - Hong Kong 4.125
SE - Svezia 3.576
FI - Finlandia 3.124
CI - Costa d'Avorio 2.967
FR - Francia 2.415
IN - India 2.373
GB - Regno Unito 2.344
BR - Brasile 1.997
RU - Federazione Russa 1.916
TR - Turchia 1.832
NL - Olanda 1.286
CA - Canada 1.018
BE - Belgio 678
PL - Polonia 602
EU - Europa 580
AT - Austria 509
ES - Italia 500
JP - Giappone 488
MX - Messico 485
CZ - Repubblica Ceca 404
AU - Australia 388
ZA - Sudafrica 290
KR - Corea 262
ID - Indonesia 236
BD - Bangladesh 222
AR - Argentina 206
LT - Lituania 197
PH - Filippine 192
TW - Taiwan 182
CH - Svizzera 175
MY - Malesia 152
PK - Pakistan 128
GR - Grecia 110
PT - Portogallo 108
IQ - Iraq 107
DK - Danimarca 99
IR - Iran 92
AE - Emirati Arabi Uniti 89
IL - Israele 89
HU - Ungheria 82
CO - Colombia 81
RO - Romania 80
EG - Egitto 78
NZ - Nuova Zelanda 73
PE - Perù 72
EC - Ecuador 70
CL - Cile 68
MA - Marocco 62
SA - Arabia Saudita 62
NO - Norvegia 60
JO - Giordania 54
TH - Thailandia 52
KE - Kenya 45
VE - Venezuela 45
BG - Bulgaria 38
OM - Oman 37
PY - Paraguay 36
HR - Croazia 35
MD - Moldavia 32
SI - Slovenia 31
UZ - Uzbekistan 31
EE - Estonia 30
TN - Tunisia 29
DZ - Algeria 26
LU - Lussemburgo 25
NG - Nigeria 25
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 24
RS - Serbia 23
NP - Nepal 22
GA - Gabon 20
KZ - Kazakistan 19
UY - Uruguay 19
AM - Armenia 18
AZ - Azerbaigian 17
HN - Honduras 17
GH - Ghana 16
LV - Lettonia 16
BO - Bolivia 15
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 15
LB - Libano 14
JM - Giamaica 13
MT - Malta 13
PA - Panama 13
AL - Albania 12
ET - Etiopia 12
GT - Guatemala 12
LK - Sri Lanka 12
GE - Georgia 11
KG - Kirghizistan 11
PS - Palestinian Territory 11
AO - Angola 10
SN - Senegal 10
Totale 172.583
Città #
Dublin 12.104
Chandler 10.071
Jacksonville 7.277
Singapore 7.000
Ashburn 4.127
Hong Kong 3.788
Dong Ket 3.573
Abidjan 2.967
Milan 2.556
Wilmington 2.309
Beijing 2.283
Falkenstein 1.847
Helsinki 1.839
Los Angeles 1.784
Woodbridge 1.614
Bengaluru 1.585
Moscow 1.425
Opera 1.408
Princeton 1.241
Rome 1.092
Boardman 1.031
Secaucus 1.007
Dallas 969
New York 913
Buffalo 865
Council Bluffs 858
Liberty Lake 809
Munich 696
Ann Arbor 654
Monza 654
San Mateo 650
Brussels 597
Frankfurt am Main 555
Houston 524
Shanghai 515
Warsaw 445
San Jose 429
Vienna 414
Tokyo 401
Santa Clara 400
Guangzhou 395
Montreal 365
Assago 364
São Paulo 364
Naples 359
Dearborn 341
Falls Church 331
Ho Chi Minh City 320
Atlanta 313
Denver 313
Brno 308
Amsterdam 299
Brooklyn 299
London 298
Orem 287
Philadelphia 287
Stockholm 267
Chennai 261
Verona 259
Miami 258
Chicago 253
Turin 248
Phoenix 240
Redwood City 235
Bologna 233
Kocaeli 232
Poplar 224
Aversa 221
Mexico City 218
Johannesburg 213
Hanoi 211
Toronto 211
Boston 206
Florence 200
Turku 193
Las Vegas 189
Shenzhen 184
Manchester 174
Ankara 170
Sydney 165
Paris 163
Seattle 151
Hefei 150
Nanjing 137
Blacksburg 134
Bari 131
San Francisco 131
Nuremberg 127
Palermo 120
Catania 114
Genoa 113
Fairfield 112
Kunming 110
Mumbai 105
Brescia 101
Jiaxing 101
Melbourne 99
St Petersburg 97
Dongjak-gu 95
Ahmedabad 93
Totale 98.168
Nome #
I nostri antenati di Italo Calvino e la modernità del fantastico 640
1947: il contesto internazionale 621
Shopping in the metaverse: Insight from a consumer neuroscience study 535
14th International Forum on Knowledge Asset Dynamics PROCEEDINGS Knowledge Ecosystems and Growth 532
Preliminary evaluation of ChatGPT as a machine translation engine and as an automatic post-editor of raw machine translation output from other machine translation engines 531
Active Inference for AI 500
Annibal Caro a Caprarola: dal programma pittorico all’ecfrasi 455
I do it (also) for me: a qualitative study on the identity aspects underlying consumption on second-hand fashion apps 435
The Railway ad Maritime Station of Messina by Angiolo Mazzoni 424
Acquistare moda etica: un’indagine sulle motivazioni dei consumatori italiani 404
Nudging healthier snack choices: a consumer neuroscience study on visual and olfactory interventions in university vending machines 379
Pasta Experience: a neuromarketing approach. 366
ARTIFICATION IN LUXURY BRAND MARKETING: A COMPREHENSIVE LITERATURE REVIEW 363
Bioelectrical Measurements of Lenses Effect During Esports Training Sessions: Could the Yellow Lenses Enhance Gaming Performance? 361
Seeing in the Dark: A Different Approach to Night Vision Face Detection with Thermal IR Images 361
Vita da Streamer: Impatti e Opportunità nella Comunicazione Online 344
Innovazioni digitali per un consumo sostenibile: il ruolo della realtà aumentata e del neuromarketing 340
Esercizi blu e Fiori di stile: Italo Calvino e Umberto Eco alle prese con Raymond Queneau 337
Real or Virtual? A Neuroscientific Exploration of Digital Cultural Experiences 335
QR codes and Augmented Reality in retail stores to support a more sustainable consumption: A Neuromarketing perspective. 333
Luca Giordano a Venezia e la moda dei tenebrosi 320
Food advertising and children: An educational path to the discovery of Persuasion 310
Commercial Mix, Seasonality and Daily Hotel Performance: the Case of Milan 299
The quest for quality assessment criteria in media interpreting 296
Co-costruire la montagna fragile: lo studio di caso FUTUReALPS in Valtellina 294
Enhancing sustainability communication in retail: A neurophysiological and self-reported assessment of augmented reality and QR codes 294
Ethical fashion shoppers: beyond the hedonic/utilitarian motivations dichotomy? An explorative research 287
The (re)branding process as innovation in museum management.The case of Museo Egizio in Turin #museoditutti 287
GIS of Place, GIS of People. Mobility, Tourism and Interactivity of map(app) 286
Work hard, play hard—The concept of playbour in Animal Crossing: New Horizons 278
Occasioni metriche della poesia discorsiva novecentesca 271
L’esperienza di acquisto tra metaverso ed e-commerce: un'indagine di Consumer Neuroscience 267
Neuroselling: quello che le neuroscienze ci dicono sulle tecniche di vendita efficaci. Il caso delle televendite. 266
Machine Translation Markers in Post-Edited Machine Translation Output 266
"What Is Royalty Without a Voice? Monarchy and the Performance of Power in The King's Speech" 263
Managing narrative sensemaking in digital storytelling strategies for “Made in Italy” companies 262
Metametrica ed enigmistica: Caramuel letto da Pozzi 260
The threat of fake news: A systematic literature review 256
Experiencing networked transformative service: The Edenred case 253
Education to advertising for primary-school children 250
1952-2002: a 50 anni dalla decifrazione 249
Mario Soldati e La verità sul caso Motta: due verità a confronto 240
La villa La Roche Jeanneret di Le Corbusier 239
"Promoting Augmented Reality in the Food Industry: A Linguistic Analysis of Web-Based Communication" 237
I nuovi spazi del lusso 237
Competenze trasversali, imprenditorialità e professionalizzazione dei dottorandi di ricerca: un percorso sperimentale tra formazione sulle competenze trasversali e tecniche di biofeedback 235
Current evidence of post-editese: differences between post-edited neural machine translation output and human translation revealed through human evaluation 233
Museum branding: challenges and strategies beyond works of art: a pilot study in Italy 230
La comunicazione aziendale a sostegno del corporate branding e della reputazione: la gestione integrata di segni, comportamenti e reti di relazioni 225
Exploring Interlinguistic Intercultural Mediation in healthcare settings in Italy 221
A deep learning saliency model for exploring viewers' dwell-time distributions over Areas Of Interest on webcam-based eye-tracking data 219
(2006) A summit without anti-summit, hegemony without dissent. Counter-insurgent strategies developed on the 2005 G8 summit in Gleneagles 219
The influence of advertising on children: from consciousness to education 218
Memoria e territorio 214
Adattamento e standardizzazione nella comunicazione internazionale: una comparazione tra aziende globali, etnocentriche e policentriche 211
Il linguaggio come causa d’errore. Prezzolini “sulla tela del mondo” 209
De-humanizing the customer experience: a conceptual framework 208
SustDict: a customized lexical-based dictionary for CSR. 204
Augmented Reality and the Remediation of Meaning 204
Applying Neuroscience in Career Coaching to assess the Coach-Coachee relationship 201
"... c'è malata l'aria della terra". Il 'libro' insubordinato di Rebora 201
Adopting an Entrepreneurial Perspective to the Study of Strategic Communication 200
Stakeholders’ engagement and collaboration in tourism destinations 200
Passion e flow at work: una protezione contro l’esaurimento? 200
Alcune applicazioni dell’illusione di Müller-Lyer alla gestione dello spazio espositivo a scaffale. 199
"... con dispersione minima": perché Giudici non è un poeta 'neometrico' 198
Toward the construction of a museum brand: the case of the Museo Nazionale Della Scienza e della Tecnologia Leonardo Da Vinci of Milan 196
Eye-tracking e reazioni psicofisiologiche combinate con opinioni espresse in merito a spot pubblicitari 195
Communication, Internal Relations and Identity: A Key To Successful Change Management in Ferrari 195
The role of drawing in digital art therapy for the treatment of eating disorders / Il ruolo del disegno nell’arteterapia digitale per la cura dei disturbi del comportamento alimentare. 194
La disabilità intellettiva richiede un approccio metodologico statistico diverso? 193
Raccontare la quotidianità: lo storytelling televisivo negli anni Dieci 193
Technology and organizational settings in knowledge networks: an empirical research in the banking industry 193
Consumo e consumi 193
Yield / revenue management and perceptions of fairness in the hotel business: empirical evidences 192
Internal branding and employee dissent via online public outlets: implications for crisis prevention and communication 191
Mudi, un museo della rinascita per celebrare seicento anni di vita tra arte, architettura, accoglienza, cultura dell'infanzia, operosità delle donne e benefattori/ Mudi, a museum of rebirth to celebrate six hundred years of art, architecture, hospitality, the culture of childhood, women's industriousness and cultural benefactors. 190
ELF Pragmatics and Interpreting 187
Argan e la televisione: dibattiti, polemiche e video-lezioni di storia dell’arte 186
The First Season (2009) of Archaeological Research by the Iranian-Italian Joint Expedition at Qaleh Kutchek, Halil Valley (Jiroft, Kerman Province, SE Iran) 186
Fanfani, la DC e la ricerca di un nuovo discorso di politica estera, 1954-1968 186
Iscrizioni latine arcaiche: Digital Corpus of the Archaic Latin Inscriptions 184
High-brow television, tele-cinefilia e altri ossimori: il discorso mediale e sociale su serie tv e qualità 183
Divinità sabine? 183
Rischi psicosociali negli operatori cimiteriali: il ruolo del trauma vicario nella percezione dell’esaurimento lavorativo 182
Cibo, immigrazione, integrazione: il cibo quale strada di attraversamento di frontiere reali e simboliche 181
Developing a new CAI-tool for RSI Interpreters’ Training: a pilot study 180
Au-delà de la clôture: les nouvelles orientales de Marguerite Yourcenar 180
Persuadi a sceglierti e a scegliere i tuoi vini. Come? Il neuromaketing del vino 180
Don’t’ just attend! Send money: Marketing and Fundraising as key factors influencing performances of USA Art organizations 180
Pilots, pilot seasons, serial movies. Size changes in TV series from the 1980s to the 2010s 180
Informative vs. immersive: An exploratory study of augmented reality on packaging labels. 180
Creators and Platform Dependency: The Strategic Role of creator- Owned brands in the Creator Economy 179
Sustainable native: Sustainable consumption behavior among young Italians 179
Designing cultural change at a leading Italian multinational company in the furniture industry 178
Building corporate reputation trough social media: the case of Tommee Tippee in Italy 177
Food consumer behavior, lifestyle and health condition of families and their children attending primary school in Milan 176
Intellettuali e televisione: Ragghianti, Argan e Zeri 176
A sangue freddo: lo spettacolo della legge e la legge dello spettacolo 175
A process of change in the non profit organization: an Italian case history of a community for risked young people 174
Totale 26.089


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/202110.380 0 0 0 0 0 1.550 131 1.432 360 1.736 1.448 3.723
2021/202211.171 460 50 826 956 1.345 313 350 1.589 158 230 964 3.930
2022/202335.307 3.850 1.437 1.241 2.736 2.231 3.117 204 2.124 14.525 1.657 1.815 370
2023/202416.363 760 924 1.258 1.081 1.108 2.219 1.140 3.177 699 707 780 2.510
2024/202532.291 1.629 2.660 1.774 1.987 2.046 1.695 2.715 6.483 4.150 1.274 2.569 3.309
2025/202641.478 6.608 5.140 5.679 9.541 9.529 4.981 0 0 0 0 0 0
Totale 175.915