4 - Contributi in atti di convegno
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 61.917
EU - Europa 61.548
AS - Asia 38.339
AF - Africa 3.608
SA - Sud America 2.551
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 591
OC - Oceania 469
AN - Antartide 2
Totale 169.025
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 60.418
IT - Italia 14.864
SG - Singapore 14.350
IE - Irlanda 12.126
UA - Ucraina 9.379
CN - Cina 8.701
DE - Germania 6.931
VN - Vietnam 4.484
HK - Hong Kong 4.098
SE - Svezia 3.539
FI - Finlandia 3.060
CI - Costa d'Avorio 2.966
FR - Francia 2.391
IN - India 2.320
GB - Regno Unito 2.261
BR - Brasile 1.938
RU - Federazione Russa 1.913
TR - Turchia 1.814
NL - Olanda 1.271
CA - Canada 950
BE - Belgio 675
EU - Europa 580
PL - Polonia 546
AT - Austria 505
ES - Italia 470
JP - Giappone 444
MX - Messico 433
CZ - Repubblica Ceca 404
AU - Australia 388
KR - Corea 259
ZA - Sudafrica 257
ID - Indonesia 228
AR - Argentina 202
BD - Bangladesh 202
PH - Filippine 190
LT - Lituania 181
TW - Taiwan 178
CH - Svizzera 175
MY - Malesia 148
PK - Pakistan 123
GR - Grecia 110
PT - Portogallo 105
IQ - Iraq 103
DK - Danimarca 96
IR - Iran 92
AE - Emirati Arabi Uniti 84
IL - Israele 83
HU - Ungheria 82
RO - Romania 80
CO - Colombia 78
EG - Egitto 77
NZ - Nuova Zelanda 72
PE - Perù 71
CL - Cile 68
EC - Ecuador 68
MA - Marocco 62
SA - Arabia Saudita 62
NO - Norvegia 60
TH - Thailandia 52
JO - Giordania 51
KE - Kenya 44
VE - Venezuela 44
BG - Bulgaria 38
OM - Oman 36
HR - Croazia 35
PY - Paraguay 34
MD - Moldavia 32
SI - Slovenia 31
UZ - Uzbekistan 31
EE - Estonia 30
TN - Tunisia 29
LU - Lussemburgo 25
NG - Nigeria 24
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 24
DZ - Algeria 23
RS - Serbia 23
GA - Gabon 20
NP - Nepal 20
AM - Armenia 18
KZ - Kazakistan 18
AZ - Azerbaigian 17
UY - Uruguay 17
GH - Ghana 16
HN - Honduras 16
LV - Lettonia 16
BO - Bolivia 15
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 15
MT - Malta 13
PA - Panama 13
AL - Albania 12
ET - Etiopia 12
GT - Guatemala 12
JM - Giamaica 12
LK - Sri Lanka 12
KG - Kirghizistan 11
PS - Palestinian Territory 11
GE - Georgia 10
LB - Libano 10
SN - Senegal 10
YE - Yemen 10
Totale 168.757
Città #
Dublin 12.103
Chandler 10.071
Jacksonville 7.277
Singapore 6.639
Hong Kong 3.761
Ashburn 3.725
Dong Ket 3.573
Abidjan 2.966
Milan 2.534
Wilmington 2.309
Beijing 2.280
Falkenstein 1.847
Helsinki 1.780
Los Angeles 1.677
Woodbridge 1.614
Bengaluru 1.585
Moscow 1.424
Opera 1.408
Princeton 1.241
Rome 1.076
Boardman 1.030
Secaucus 1.006
Dallas 962
Buffalo 865
Council Bluffs 857
Liberty Lake 809
New York 802
Munich 696
Ann Arbor 654
Monza 654
San Mateo 650
Brussels 597
Frankfurt am Main 554
Shanghai 512
Houston 482
Vienna 412
Guangzhou 395
Warsaw 390
Santa Clara 375
Assago 364
Tokyo 357
Naples 352
Dearborn 341
São Paulo 337
Falls Church 331
Montreal 324
Brno 308
Ho Chi Minh City 308
Amsterdam 290
Philadelphia 287
Atlanta 285
Brooklyn 277
London 274
Miami 258
Denver 257
Verona 257
Turin 247
Redwood City 235
Chicago 234
Kocaeli 232
Stockholm 232
Bologna 231
Chennai 230
Aversa 221
Phoenix 205
Hanoi 204
Florence 200
Toronto 196
Turku 193
Mexico City 192
Boston 189
Las Vegas 189
Poplar 186
Johannesburg 182
Shenzhen 182
Orem 165
Sydney 165
Manchester 161
Paris 159
Ankara 155
Hefei 150
Seattle 143
Nanjing 137
Blacksburg 134
Bari 131
San Francisco 131
Nuremberg 126
Palermo 115
Catania 114
Fairfield 112
Genoa 112
Kunming 110
Jiaxing 101
Melbourne 99
Brescia 97
St Petersburg 97
Dongjak-gu 95
Mumbai 94
San Jose 94
Ahmedabad 93
Totale 95.869
Nome #
I nostri antenati di Italo Calvino e la modernità del fantastico 638
Shopping in the metaverse: Insight from a consumer neuroscience study 532
Preliminary evaluation of ChatGPT as a machine translation engine and as an automatic post-editor of raw machine translation output from other machine translation engines 524
Active Inference for AI 497
Annibal Caro a Caprarola: dal programma pittorico all’ecfrasi 453
I do it (also) for me: a qualitative study on the identity aspects underlying consumption on second-hand fashion apps 432
The Railway ad Maritime Station of Messina by Angiolo Mazzoni 423
Acquistare moda etica: un’indagine sulle motivazioni dei consumatori italiani 395
Nudging healthier snack choices: a consumer neuroscience study on visual and olfactory interventions in university vending machines 374
Pasta Experience: a neuromarketing approach. 364
Bioelectrical Measurements of Lenses Effect During Esports Training Sessions: Could the Yellow Lenses Enhance Gaming Performance? 359
ARTIFICATION IN LUXURY BRAND MARKETING: A COMPREHENSIVE LITERATURE REVIEW 356
Seeing in the Dark: A Different Approach to Night Vision Face Detection with Thermal IR Images 354
Vita da Streamer: Impatti e Opportunità nella Comunicazione Online 342
Innovazioni digitali per un consumo sostenibile: il ruolo della realtà aumentata e del neuromarketing 337
Esercizi blu e Fiori di stile: Italo Calvino e Umberto Eco alle prese con Raymond Queneau 335
QR codes and Augmented Reality in retail stores to support a more sustainable consumption: A Neuromarketing perspective. 331
Real or Virtual? A Neuroscientific Exploration of Digital Cultural Experiences 330
Luca Giordano a Venezia e la moda dei tenebrosi 318
Food advertising and children: An educational path to the discovery of Persuasion 307
Commercial Mix, Seasonality and Daily Hotel Performance: the Case of Milan 298
The quest for quality assessment criteria in media interpreting 294
Co-costruire la montagna fragile: lo studio di caso FUTUReALPS in Valtellina 290
Enhancing sustainability communication in retail: A neurophysiological and self-reported assessment of augmented reality and QR codes 289
GIS of Place, GIS of People. Mobility, Tourism and Interactivity of map(app) 285
Ethical fashion shoppers: beyond the hedonic/utilitarian motivations dichotomy? An explorative research 285
The (re)branding process as innovation in museum management.The case of Museo Egizio in Turin #museoditutti 285
1947: il contesto internazionale 274
Occasioni metriche della poesia discorsiva novecentesca 271
Work hard, play hard—The concept of playbour in Animal Crossing: New Horizons 267
L’esperienza di acquisto tra metaverso ed e-commerce: un'indagine di Consumer Neuroscience 265
Neuroselling: quello che le neuroscienze ci dicono sulle tecniche di vendita efficaci. Il caso delle televendite. 262
"What Is Royalty Without a Voice? Monarchy and the Performance of Power in The King's Speech" 261
Machine Translation Markers in Post-Edited Machine Translation Output 261
Metametrica ed enigmistica: Caramuel letto da Pozzi 259
Managing narrative sensemaking in digital storytelling strategies for “Made in Italy” companies 259
The threat of fake news: A systematic literature review 253
Experiencing networked transformative service: The Edenred case 250
Education to advertising for primary-school children 248
1952-2002: a 50 anni dalla decifrazione 240
La villa La Roche Jeanneret di Le Corbusier 238
I nuovi spazi del lusso 237
"Promoting Augmented Reality in the Food Industry: A Linguistic Analysis of Web-Based Communication" 233
Competenze trasversali, imprenditorialità e professionalizzazione dei dottorandi di ricerca: un percorso sperimentale tra formazione sulle competenze trasversali e tecniche di biofeedback 233
Mario Soldati e La verità sul caso Motta: due verità a confronto 231
Current evidence of post-editese: differences between post-edited neural machine translation output and human translation revealed through human evaluation 230
Museum branding: challenges and strategies beyond works of art: a pilot study in Italy 224
La comunicazione aziendale a sostegno del corporate branding e della reputazione: la gestione integrata di segni, comportamenti e reti di relazioni 221
Exploring Interlinguistic Intercultural Mediation in healthcare settings in Italy 219
A deep learning saliency model for exploring viewers' dwell-time distributions over Areas Of Interest on webcam-based eye-tracking data 215
The influence of advertising on children: from consciousness to education 215
(2006) A summit without anti-summit, hegemony without dissent. Counter-insurgent strategies developed on the 2005 G8 summit in Gleneagles 214
Memoria e territorio 213
Adattamento e standardizzazione nella comunicazione internazionale: una comparazione tra aziende globali, etnocentriche e policentriche 210
Il linguaggio come causa d’errore. Prezzolini “sulla tela del mondo” 207
De-humanizing the customer experience: a conceptual framework 206
SustDict: a customized lexical-based dictionary for CSR. 202
14th International Forum on Knowledge Asset Dynamics PROCEEDINGS Knowledge Ecosystems and Growth 201
Augmented Reality and the Remediation of Meaning 201
Applying Neuroscience in Career Coaching to assess the Coach-Coachee relationship 199
Adopting an Entrepreneurial Perspective to the Study of Strategic Communication 199
Alcune applicazioni dell’illusione di Müller-Lyer alla gestione dello spazio espositivo a scaffale. 198
Stakeholders’ engagement and collaboration in tourism destinations 196
Toward the construction of a museum brand: the case of the Museo Nazionale Della Scienza e della Tecnologia Leonardo Da Vinci of Milan 193
Eye-tracking e reazioni psicofisiologiche combinate con opinioni espresse in merito a spot pubblicitari 193
Technology and organizational settings in knowledge networks: an empirical research in the banking industry 193
Passion e flow at work: una protezione contro l’esaurimento? 193
The role of drawing in digital art therapy for the treatment of eating disorders / Il ruolo del disegno nell’arteterapia digitale per la cura dei disturbi del comportamento alimentare. 192
La disabilità intellettiva richiede un approccio metodologico statistico diverso? 192
Communication, Internal Relations and Identity: A Key To Successful Change Management in Ferrari 192
"... c'è malata l'aria della terra". Il 'libro' insubordinato di Rebora 191
Consumo e consumi 191
Raccontare la quotidianità: lo storytelling televisivo negli anni Dieci 190
"... con dispersione minima": perché Giudici non è un poeta 'neometrico' 189
Internal branding and employee dissent via online public outlets: implications for crisis prevention and communication 188
Yield / revenue management and perceptions of fairness in the hotel business: empirical evidences 187
Mudi, un museo della rinascita per celebrare seicento anni di vita tra arte, architettura, accoglienza, cultura dell'infanzia, operosità delle donne e benefattori/ Mudi, a museum of rebirth to celebrate six hundred years of art, architecture, hospitality, the culture of childhood, women's industriousness and cultural benefactors. 187
The First Season (2009) of Archaeological Research by the Iranian-Italian Joint Expedition at Qaleh Kutchek, Halil Valley (Jiroft, Kerman Province, SE Iran) 185
Fanfani, la DC e la ricerca di un nuovo discorso di politica estera, 1954-1968 184
Argan e la televisione: dibattiti, polemiche e video-lezioni di storia dell’arte 183
ELF Pragmatics and Interpreting 183
Divinità sabine? 182
High-brow television, tele-cinefilia e altri ossimori: il discorso mediale e sociale su serie tv e qualità 181
Au-delà de la clôture: les nouvelles orientales de Marguerite Yourcenar 179
Iscrizioni latine arcaiche: Digital Corpus of the Archaic Latin Inscriptions 179
Cibo, immigrazione, integrazione: il cibo quale strada di attraversamento di frontiere reali e simboliche 179
Pilots, pilot seasons, serial movies. Size changes in TV series from the 1980s to the 2010s 179
Persuadi a sceglierti e a scegliere i tuoi vini. Come? Il neuromaketing del vino 178
Informative vs. immersive: An exploratory study of augmented reality on packaging labels. 178
Don’t’ just attend! Send money: Marketing and Fundraising as key factors influencing performances of USA Art organizations 177
Rischi psicosociali negli operatori cimiteriali: il ruolo del trauma vicario nella percezione dell’esaurimento lavorativo 177
Creators and Platform Dependency: The Strategic Role of creator- Owned brands in the Creator Economy 176
Sustainable native: Sustainable consumption behavior among young Italians 176
Designing cultural change at a leading Italian multinational company in the furniture industry 176
Food consumer behavior, lifestyle and health condition of families and their children attending primary school in Milan 174
Building corporate reputation trough social media: the case of Tommee Tippee in Italy 174
A sangue freddo: lo spettacolo della legge e la legge dello spettacolo 173
Intellettuali e televisione: Ragghianti, Argan e Zeri 173
Communication and fundraising strategies of virtuous Italian museums 172
Developing a new CAI-tool for RSI Interpreters’ Training: a pilot study 171
Totale 25.099


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/202110.380 0 0 0 0 0 1.550 131 1.432 360 1.736 1.448 3.723
2021/202211.171 460 50 826 956 1.345 313 350 1.589 158 230 964 3.930
2022/202335.307 3.850 1.437 1.241 2.736 2.231 3.117 204 2.124 14.525 1.657 1.815 370
2023/202416.363 760 924 1.258 1.081 1.108 2.219 1.140 3.177 699 707 780 2.510
2024/202532.291 1.629 2.660 1.774 1.987 2.046 1.695 2.715 6.483 4.150 1.274 2.569 3.309
2025/202637.590 6.608 5.140 5.679 9.541 9.529 1.093 0 0 0 0 0 0
Totale 172.027