4 - Contributi in atti di convegno
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 47.497
NA - Nord America 43.014
AS - Asia 15.745
AF - Africa 3.113
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 582
SA - Sud America 267
OC - Oceania 248
Totale 110.466
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 42.652
IE - Irlanda 12.116
IT - Italia 10.696
UA - Ucraina 9.322
CN - Cina 4.174
VN - Vietnam 3.646
SE - Svezia 3.326
DE - Germania 3.261
SG - Singapore 3.135
CI - Costa d'Avorio 2.971
FI - Finlandia 2.697
HK - Hong Kong 2.032
TR - Turchia 1.577
GB - Regno Unito 1.219
FR - Francia 1.183
NL - Olanda 850
BE - Belgio 601
EU - Europa 582
RU - Federazione Russa 442
CZ - Repubblica Ceca 387
AT - Austria 385
CA - Canada 288
AU - Australia 210
IN - India 188
KR - Corea 178
ES - Italia 168
BR - Brasile 151
CH - Svizzera 136
PH - Filippine 122
PL - Polonia 108
JP - Giappone 103
TW - Taiwan 103
ID - Indonesia 89
DK - Danimarca 72
MY - Malesia 70
PT - Portogallo 67
GR - Grecia 55
RO - Romania 54
HU - Ungheria 53
LT - Lituania 51
PE - Perù 46
PK - Pakistan 45
IR - Iran 44
MX - Messico 43
NO - Norvegia 42
NZ - Nuova Zelanda 38
SI - Slovenia 31
ZA - Sudafrica 31
IL - Israele 29
OM - Oman 26
BG - Bulgaria 25
TH - Thailandia 25
AR - Argentina 24
HR - Croazia 24
JO - Giordania 23
MA - Marocco 22
AE - Emirati Arabi Uniti 19
LU - Lussemburgo 19
MD - Moldavia 18
EG - Egitto 17
GA - Gabon 17
CL - Cile 16
CO - Colombia 16
KE - Kenya 16
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 15
EE - Estonia 14
SA - Arabia Saudita 14
AZ - Azerbaigian 11
LV - Lettonia 11
RS - Serbia 11
TN - Tunisia 11
NG - Nigeria 10
PA - Panama 10
BD - Bangladesh 9
IQ - Iraq 9
LK - Sri Lanka 9
KG - Kirghizistan 8
MT - Malta 8
AM - Armenia 7
EC - Ecuador 7
GT - Guatemala 7
YE - Yemen 7
AL - Albania 6
CY - Cipro 6
GH - Ghana 6
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 6
DZ - Algeria 5
KZ - Kazakistan 5
MM - Myanmar 5
BY - Bielorussia 4
JM - Giamaica 4
LI - Liechtenstein 4
NP - Nepal 4
BA - Bosnia-Erzegovina 3
CR - Costa Rica 3
ET - Etiopia 3
GE - Georgia 3
LB - Libano 3
MC - Monaco 3
MK - Macedonia 3
Totale 110.430
Città #
Dublin 12.096
Chandler 10.088
Jacksonville 7.273
Dong Ket 3.603
Abidjan 2.971
Wilmington 2.309
Singapore 2.100
Ashburn 1.813
Hong Kong 1.784
Milan 1.679
Helsinki 1.633
Woodbridge 1.616
Opera 1.409
Princeton 1.243
Boardman 1.008
Liberty Lake 809
Ann Arbor 656
San Mateo 652
Rome 636
Monza 625
Beijing 558
Brussels 544
Shanghai 459
Houston 351
Vienna 351
Dearborn 340
Falls Church 331
Guangzhou 330
Brno 310
Los Angeles 276
Philadelphia 272
Munich 244
Redwood City 235
Kocaeli 234
Moscow 225
Miami 221
Verona 207
Las Vegas 183
Naples 180
Shenzhen 155
Turin 148
Amsterdam 140
Blacksburg 134
Bologna 133
Nanjing 128
Hefei 126
Santa Clara 112
Florence 110
Fairfield 107
Kunming 102
New York 102
Jiaxing 98
Dongjak-gu 95
Frankfurt am Main 95
Paris 94
Gallarate 93
London 92
Bari 85
Napoli 84
Atlanta 80
Hanover 80
Mcallen 78
Portland 78
Berlin 75
Genoa 75
Melbourne 75
Saint Petersburg 74
Aversa 73
Brescia 71
Padova 70
Palermo 68
Nuremberg 66
Wuhan 64
Seattle 62
Wuxi 62
Reggio Calabria 61
Olomouc 58
Toronto 57
Borås 56
Warsaw 55
Jinan 54
St Louis 52
Xi'an 52
Edinburgh 51
Ottawa 51
Ahmedabad 50
Istanbul 50
Catania 49
Tokyo 49
Madrid 48
Sydney 47
Montréal 45
Norwalk 43
San Jose 43
Parma 41
Quanzhou 40
Copenhagen 39
Taipei 39
Washington 39
Fuzhou 38
Totale 66.445
Nome #
I nostri antenati di Italo Calvino e la modernità del fantastico 488
Preliminary evaluation of ChatGPT as a machine translation engine and as an automatic post-editor of raw machine translation output from other machine translation engines 353
Acquistare moda etica: un’indagine sulle motivazioni dei consumatori italiani 327
Active Inference for AI 324
I do it (also) for me: a qualitative study on the identity aspects underlying consumption on second-hand fashion apps 311
Esercizi blu e Fiori di stile: Italo Calvino e Umberto Eco alle prese con Raymond Queneau 287
Luca Giordano a Venezia e la moda dei tenebrosi 277
Annibal Caro a Caprarola: dal programma pittorico all’ecfrasi 276
Commercial Mix, Seasonality and Daily Hotel Performance: the Case of Milan 252
Occasioni metriche della poesia discorsiva novecentesca 250
Pasta Experience: a neuromarketing approach. 239
GIS of Place, GIS of People. Mobility, Tourism and Interactivity of map(app) 221
Experiencing networked transformative service: The Edenred case 217
The quest for quality assessment criteria in media interpreting 213
Metametrica ed enigmistica: Caramuel letto da Pozzi 209
Ethical fashion shoppers: beyond the hedonic/utilitarian motivations dichotomy? An explorative research 204
Seeing in the Dark: A Different Approach to Night Vision Face Detection with Thermal IR Images 196
The threat of fake news: A systematic literature review 194
The (re)branding process as innovation in museum management.The case of Museo Egizio in Turin #museoditutti 191
"Promoting Augmented Reality in the Food Industry: A Linguistic Analysis of Web-Based Communication" 188
Managing narrative sensemaking in digital storytelling strategies for “Made in Italy” companies 188
"What Is Royalty Without a Voice? Monarchy and the Performance of Power in The King's Speech" 187
Il linguaggio come causa d’errore. Prezzolini “sulla tela del mondo” 183
L’esperienza di acquisto tra metaverso ed e-commerce: un'indagine di Consumer Neuroscience 177
Exploring Interlinguistic Intercultural Mediation in healthcare settings in Italy 175
I nuovi spazi del lusso 174
Stakeholders’ engagement and collaboration in tourism destinations 174
La comunicazione aziendale a sostegno del corporate branding e della reputazione: la gestione integrata di segni, comportamenti e reti di relazioni 173
Competenze trasversali, imprenditorialità e professionalizzazione dei dottorandi di ricerca: un percorso sperimentale tra formazione sulle competenze trasversali e tecniche di biofeedback 163
Machine Translation Markers in Post-Edited Machine Translation Output 163
Mario Soldati e La verità sul caso Motta: due verità a confronto 162
Augmented Reality and the Remediation of Meaning 156
Yield / revenue management and perceptions of fairness in the hotel business: empirical evidences 153
Nudging healthier snack choices: a consumer neuroscience study on visual and olfactory interventions in university vending machines 152
Raccontare la quotidianità: lo storytelling televisivo negli anni Dieci 151
De-humanizing the customer experience: a conceptual framework 151
Technology and organizational settings in knowledge networks: an empirical research in the banking industry 148
1952-2002: a 50 anni dalla decifrazione 146
Divinità sabine? 146
Internal branding and employee dissent via online public outlets: implications for crisis prevention and communication 144
1947: il contesto internazionale 142
The influence of advertising on children: from consciousness to education 142
Giochi di parole. Retorica e umorismo nella pubblicità e nel marketing politico 141
Intellettuali e televisione: Ragghianti, Argan e Zeri 140
The First Season (2009) of Archaeological Research by the Iranian-Italian Joint Expedition at Qaleh Kutchek, Halil Valley (Jiroft, Kerman Province, SE Iran) 140
Adopting an Entrepreneurial Perspective to the Study of Strategic Communication 138
Gli strumenti finanziari a supporto delle start-up innovative: le opportunità offerte dal CrowdFunding 138
Viaggio di un trittico eburneo da Costantinopoli a Roma: note in margine al «Corpus degli oggetti bizantini in Italia» 137
CrowdFunding and local governments: a financial opportunity for a new liaison with citizens 137
Pilots, pilot seasons, serial movies. Size changes in TV series from the 1980s to the 2010s 137
Toward the construction of a museum brand: the case of the Museo Nazionale Della Scienza e della Tecnologia Leonardo Da Vinci of Milan 135
ELF Pragmatics and Interpreting 135
Federico García Lorca e il sabotaggio poetico 134
Iscrizioni latine arcaiche: Digital Corpus of the Archaic Latin Inscriptions 134
Fanfani, la DC e la ricerca di un nuovo discorso di politica estera, 1954-1968 134
Evaluating lifestyle branding as a long-term brand strategy: effects on perceived value attributions. 134
Current evidence of post-editese: differences between post-edited neural machine translation output and human translation revealed through human evaluation 133
Sergio Baldi traduttore delle ballate anglo-scozzesi 133
Dall'omologazione alla "re-identificazione" del gusto 132
Sustainable native: Sustainable consumption behavior among young Italians 132
High-brow television, tele-cinefilia e altri ossimori: il discorso mediale e sociale su serie tv e qualità 132
Las comparaciones estereotipadas en los diccionarios bilingües español-italiano 132
Serial Jewelry. The Role of Pop Songs in the Opening Titles of TV series 132
Passion e flow at work: una protezione contro l’esaurimento? 132
Museum branding: challenges and strategies beyond works of art: a pilot study in Italy 132
A sangue freddo: lo spettacolo della legge e la legge dello spettacolo 131
The "Hygiene-ultra-motivating" role of interpersonal relationships: a Herzberg's review and a new classification of job motivational levers through the study of the LFoundry case 131
Lavorare in un’azienda cimiteriale: una ricerca quali-quantitativa sui fattori di rischio e di protezione 131
Il porto di Milano. Gli spazi aggreganti della poesia 130
Communication, Internal Relations and Identity: A Key To Successful Change Management in Ferrari 130
Diamanda Galás artista della differenza 130
La disabilità intellettiva richiede un approccio metodologico statistico diverso? 129
A Multidisciplinary Approach to Validate a Friendship Psychometric Scale: a Study in an Italian Sample of Students 129
Cibo, immigrazione, integrazione: il cibo quale strada di attraversamento di frontiere reali e simboliche 129
Art is a format. The challenging story of an (Italian) talent show 128
Don’t’ just attend! Send money: Marketing and Fundraising as key factors influencing performances of USA Art organizations 127
Museums’ management innovation between crisis and opportunities 126
Mixing Tangible and Intangible Heritages: Design as a Nation Brand 125
Alcune applicazioni dell’illusione di Müller-Lyer alla gestione dello spazio espositivo a scaffale. 125
Da Gesualdo allo spettralismo barbaro: radici modali di due tipi di cromatismo postonale 125
Evaluation strategies in Italian political language. A case study 124
Food consumer behavior, lifestyle and health condition of families and their children attending primary school in Milan 124
Persuadi a sceglierti e a scegliere i tuoi vini. Come? Il neuromaketing del vino 124
Co-costruire la montagna fragile: lo studio di caso FUTUReALPS in Valtellina 123
Influence of children’s lifestyle and food choice in the adherence to a Mediterranean Diet in Northern Italy 123
Rischi psicosociali negli operatori cimiteriali: il ruolo del trauma vicario nella percezione dell’esaurimento lavorativo 123
I magazzini Brionvega progettati da Franco Albini ad Arzano: una “costruzione di idee” della contemporaneità 122
Open education for startup theory and practice: the experience of IULM Innovation Lab 122
Adattamento e standardizzazione nella comunicazione internazionale: una comparazione tra aziende globali, etnocentriche e policentriche 121
La bottega di Raffaello nella Sala delle Prospettive alla Farnesina 121
SustDict: a customized lexical-based dictionary for CSR. 120
Consumi alimentari e responsabilità sociale. Indagine sugli stili di vita alimentari delle famiglie milanesi 120
Conversation Analysis for PR: an exploration of possible methodological applications 120
Internal Communication to Enact Active Communication Behaviour 119
A process of change in the non profit organization: an Italian case history of a community for risked young people 119
A Theoretical Framework for Carrying on Dialogue With Social Media Stakeholders During Crisis Situations 119
Designing cultural change at a leading Italian multinational company in the furniture industry 119
A perfect imperfection: choices in everyday economic decision making 119
Tra lessico pittorico e iconografia: Annibal Caro e la fortuna della traduzione dell’Eneide 119
Economics and Marketing of USA Universities 118
Totale 16.216


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20208.299 0 0 0 0 0 1.528 601 2.147 179 2.145 234 1.465
2020/202114.258 194 1.433 665 1.301 244 1.552 131 1.434 360 1.740 1.451 3.753
2021/202211.197 460 50 829 960 1.350 313 350 1.591 159 232 967 3.936
2022/202335.376 3.858 1.441 1.242 2.744 2.234 3.123 205 2.128 14.550 1.660 1.819 372
2023/202416.396 763 926 1.258 1.082 1.110 2.227 1.142 3.181 701 707 783 2.516
2024/202510.623 1.631 2.664 1.775 1.987 2.054 512 0 0 0 0 0 0
Totale 112.983