4 - Contributi in atti di convegno
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 45.514
NA - Nord America 42.216
AS - Asia 12.171
AF - Africa 3.085
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 582
OC - Oceania 207
SA - Sud America 142
Totale 103.917
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 41.937
IE - Irlanda 12.094
IT - Italia 9.577
UA - Ucraina 9.319
VN - Vietnam 3.631
SE - Svezia 3.320
DE - Germania 3.109
CI - Costa d'Avorio 2.971
FI - Finlandia 2.639
CN - Cina 2.622
HK - Hong Kong 1.981
TR - Turchia 1.538
SG - Singapore 1.511
FR - Francia 1.068
GB - Regno Unito 1.068
NL - Olanda 754
EU - Europa 582
BE - Belgio 575
RU - Federazione Russa 397
CZ - Repubblica Ceca 380
AT - Austria 371
CA - Canada 223
AU - Australia 174
ES - Italia 148
KR - Corea 148
IN - India 141
CH - Svizzera 130
PL - Polonia 97
JP - Giappone 89
PH - Filippine 89
TW - Taiwan 83
BR - Brasile 73
ID - Indonesia 68
DK - Danimarca 65
MY - Malesia 57
PT - Portogallo 54
RO - Romania 45
GR - Grecia 43
HU - Ungheria 36
MX - Messico 36
PK - Pakistan 35
NZ - Nuova Zelanda 33
PE - Perù 32
SI - Slovenia 31
LT - Lituania 29
IR - Iran 28
NO - Norvegia 27
ZA - Sudafrica 25
BG - Bulgaria 24
HR - Croazia 20
IL - Israele 20
TH - Thailandia 19
JO - Giordania 18
OM - Oman 18
GA - Gabon 17
MD - Moldavia 17
KE - Kenya 16
LU - Lussemburgo 16
CO - Colombia 15
SA - Arabia Saudita 14
MA - Marocco 13
AE - Emirati Arabi Uniti 11
EG - Egitto 11
RS - Serbia 11
AR - Argentina 10
TN - Tunisia 10
EE - Estonia 9
NG - Nigeria 9
PA - Panama 9
CL - Cile 7
IQ - Iraq 7
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 7
GH - Ghana 6
LK - Sri Lanka 6
YE - Yemen 6
BD - Bangladesh 5
GT - Guatemala 5
KZ - Kazakistan 5
AL - Albania 4
BY - Bielorussia 4
CY - Cipro 4
LI - Liechtenstein 4
MT - Malta 4
BA - Bosnia-Erzegovina 3
ET - Etiopia 3
LV - Lettonia 3
MC - Monaco 3
MK - Macedonia 3
MM - Myanmar 3
VE - Venezuela 3
CR - Costa Rica 2
DZ - Algeria 2
GE - Georgia 2
LB - Libano 2
MN - Mongolia 2
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 2
MU - Mauritius 2
NI - Nicaragua 2
NP - Nepal 2
PY - Paraguay 2
Totale 103.905
Città #
Dublin 12.074
Chandler 10.088
Jacksonville 7.273
Dong Ket 3.603
Abidjan 2.971
Wilmington 2.309
Ashburn 1.803
Hong Kong 1.757
Woodbridge 1.616
Helsinki 1.578
Milan 1.461
Opera 1.409
Princeton 1.243
Boardman 1.006
Singapore 875
Liberty Lake 809
Ann Arbor 656
San Mateo 652
Monza 623
Brussels 522
Rome 519
Beijing 470
Houston 351
Vienna 344
Dearborn 340
Falls Church 331
Brno 310
Philadelphia 272
Shanghai 260
Redwood City 235
Kocaeli 234
Los Angeles 219
Moscow 215
Verona 207
Miami 202
Munich 182
Las Vegas 178
Guangzhou 172
Naples 143
Blacksburg 134
Hefei 126
Turin 119
Nanjing 117
Bologna 115
Fairfield 107
Kunming 102
Dongjak-gu 95
New York 94
Gallarate 93
Amsterdam 86
Napoli 84
Florence 82
Hanover 80
Mcallen 78
Paris 78
Portland 78
Atlanta 74
Saint Petersburg 74
Shenzhen 71
Frankfurt am Main 68
Genoa 66
Melbourne 63
Padova 62
Bari 61
Reggio Calabria 61
Seattle 61
Nuremberg 60
Brescia 58
Olomouc 58
Wuhan 57
Borås 56
Palermo 55
Berlin 54
London 54
Jinan 53
Warsaw 52
St Louis 49
Edinburgh 48
Montréal 45
Madrid 44
Ahmedabad 43
Norwalk 43
Tokyo 43
Catania 41
San Jose 40
Parma 38
Sydney 38
Copenhagen 37
Rui'an 36
Istanbul 35
Santa Clara 35
Washington 35
Cernusco sul Naviglio 34
Nanchang 34
Redmond 34
Stockholm 34
Falkenstein 33
Venice 33
Tappahannock 32
Jiaxing 31
Totale 63.313
Nome #
I nostri antenati di Italo Calvino e la modernità del fantastico 457
Acquistare moda etica: un’indagine sulle motivazioni dei consumatori italiani 312
Preliminary evaluation of ChatGPT as a machine translation engine and as an automatic post-editor of raw machine translation output from other machine translation engines 309
Esercizi blu e Fiori di stile: Italo Calvino e Umberto Eco alle prese con Raymond Queneau 283
I do it (also) for me: a qualitative study on the identity aspects underlying consumption on second-hand fashion apps 249
Luca Giordano a Venezia e la moda dei tenebrosi 249
Occasioni metriche della poesia discorsiva novecentesca 247
Commercial Mix, Seasonality and Daily Hotel Performance: the Case of Milan 247
Annibal Caro a Caprarola: dal programma pittorico all’ecfrasi 245
Active Inference for AI 235
Experiencing networked transformative service: The Edenred case 213
Pasta Experience: a neuromarketing approach. 205
Metametrica ed enigmistica: Caramuel letto da Pozzi 198
Ethical fashion shoppers: beyond the hedonic/utilitarian motivations dichotomy? An explorative research 193
The threat of fake news: A systematic literature review 187
"Promoting Augmented Reality in the Food Industry: A Linguistic Analysis of Web-Based Communication" 186
Managing narrative sensemaking in digital storytelling strategies for “Made in Italy” companies 183
GIS of Place, GIS of People. Mobility, Tourism and Interactivity of map(app) 182
Il linguaggio come causa d’errore. Prezzolini “sulla tela del mondo” 181
The quest for quality assessment criteria in media interpreting 175
Stakeholders’ engagement and collaboration in tourism destinations 171
Exploring Interlinguistic Intercultural Mediation in healthcare settings in Italy 168
I nuovi spazi del lusso 161
"What Is Royalty Without a Voice? Monarchy and the Performance of Power in The King's Speech" 158
La comunicazione aziendale a sostegno del corporate branding e della reputazione: la gestione integrata di segni, comportamenti e reti di relazioni 158
Mario Soldati e La verità sul caso Motta: due verità a confronto 157
Competenze trasversali, imprenditorialità e professionalizzazione dei dottorandi di ricerca: un percorso sperimentale tra formazione sulle competenze trasversali e tecniche di biofeedback 156
L’esperienza di acquisto tra metaverso ed e-commerce: un'indagine di Consumer Neuroscience 150
The (re)branding process as innovation in museum management.The case of Museo Egizio in Turin #museoditutti 149
Raccontare la quotidianità: lo storytelling televisivo negli anni Dieci 146
Machine Translation Markers in Post-Edited Machine Translation Output 146
Divinità sabine? 145
1952-2002: a 50 anni dalla decifrazione 144
Technology and organizational settings in knowledge networks: an empirical research in the banking industry 143
Yield / revenue management and perceptions of fairness in the hotel business: empirical evidences 141
Internal branding and employee dissent via online public outlets: implications for crisis prevention and communication 141
De-humanizing the customer experience: a conceptual framework 141
Giochi di parole. Retorica e umorismo nella pubblicità e nel marketing politico 138
1947: il contesto internazionale 136
The First Season (2009) of Archaeological Research by the Iranian-Italian Joint Expedition at Qaleh Kutchek, Halil Valley (Jiroft, Kerman Province, SE Iran) 136
Gli strumenti finanziari a supporto delle start-up innovative: le opportunità offerte dal CrowdFunding 135
Intellettuali e televisione: Ragghianti, Argan e Zeri 135
Sergio Baldi traduttore delle ballate anglo-scozzesi 133
Federico García Lorca e il sabotaggio poetico 133
Augmented Reality and the Remediation of Meaning 132
CrowdFunding and local governments: a financial opportunity for a new liaison with citizens 132
Pilots, pilot seasons, serial movies. Size changes in TV series from the 1980s to the 2010s 132
The "Hygiene-ultra-motivating" role of interpersonal relationships: a Herzberg's review and a new classification of job motivational levers through the study of the LFoundry case 131
Iscrizioni latine arcaiche: Digital Corpus of the Archaic Latin Inscriptions 130
Viaggio di un trittico eburneo da Costantinopoli a Roma: note in margine al «Corpus degli oggetti bizantini in Italia» 130
High-brow television, tele-cinefilia e altri ossimori: il discorso mediale e sociale su serie tv e qualità 130
Seeing in the Dark: A Different Approach to Night Vision Face Detection with Thermal IR Images 129
Serial Jewelry. The Role of Pop Songs in the Opening Titles of TV series 129
Il porto di Milano. Gli spazi aggreganti della poesia 128
Dall'omologazione alla "re-identificazione" del gusto 128
Las comparaciones estereotipadas en los diccionarios bilingües español-italiano 128
ELF Pragmatics and Interpreting 127
Diamanda Galás artista della differenza 127
Adopting an Entrepreneurial Perspective to the Study of Strategic Communication 126
The influence of advertising on children: from consciousness to education 126
Art is a format. The challenging story of an (Italian) talent show 126
Toward the construction of a museum brand: the case of the Museo Nazionale Della Scienza e della Tecnologia Leonardo Da Vinci of Milan 125
A Multidisciplinary Approach to Validate a Friendship Psychometric Scale: a Study in an Italian Sample of Students 125
Don’t’ just attend! Send money: Marketing and Fundraising as key factors influencing performances of USA Art organizations 124
La disabilità intellettiva richiede un approccio metodologico statistico diverso? 122
A sangue freddo: lo spettacolo della legge e la legge dello spettacolo 122
Sustainable native: Sustainable consumption behavior among young Italians 122
Mixing Tangible and Intangible Heritages: Design as a Nation Brand 122
Da Gesualdo allo spettralismo barbaro: radici modali di due tipi di cromatismo postonale 122
Passion e flow at work: una protezione contro l’esaurimento? 122
Evaluation strategies in Italian political language. A case study 121
Fanfani, la DC e la ricerca di un nuovo discorso di politica estera, 1954-1968 121
Museum branding: challenges and strategies beyond works of art: a pilot study in Italy 121
Communication, Internal Relations and Identity: A Key To Successful Change Management in Ferrari 120
Open education for startup theory and practice: the experience of IULM Innovation Lab 120
Current evidence of post-editese: differences between post-edited neural machine translation output and human translation revealed through human evaluation 119
I magazzini Brionvega progettati da Franco Albini ad Arzano: una “costruzione di idee” della contemporaneità 119
Cibo, immigrazione, integrazione: il cibo quale strada di attraversamento di frontiere reali e simboliche 119
Persuadi a sceglierti e a scegliere i tuoi vini. Come? Il neuromaketing del vino 119
La bottega di Raffaello nella Sala delle Prospettive alla Farnesina 119
Conversation Analysis for PR: an exploration of possible methodological applications 119
Economics and Marketing of USA Universities 118
Internal Communication to Enact Active Communication Behaviour 116
A process of change in the non profit organization: an Italian case history of a community for risked young people 116
A Theoretical Framework for Carrying on Dialogue With Social Media Stakeholders During Crisis Situations 116
L'ironia intertestuale in Il birraio di Preston di Andrea Camiilleri 116
2nd World Public Relations Festival, ‘Communicating for Diversity, with Diversity, in Diversity’: Main Implications and Summary of the Contents 116
Influence of children’s lifestyle and food choice in the adherence to a Mediterranean Diet in Northern Italy 115
Designing cultural change at a leading Italian multinational company in the furniture industry 115
Il fenomeno delle streghe bambine a Bukavu - in Sud – Kivu (RDC). L’analisi dei casi di accusa in ambito familiare 114
Abstract di: TristramShandyWeb (www.tristramshandyweb.it) 114
Evaluating lifestyle branding as a long-term brand strategy: effects on perceived value attributions. 114
Web-communication in healthcare: a comparison between an Italian and a US experience: a preliminary study 113
Au-delà de la clôture: les nouvelles orientales de Marguerite Yourcenar 113
Value Practices and Value Representations in Business Relationships. IMP Conference 113
Tra lessico pittorico e iconografia: Annibal Caro e la fortuna della traduzione dell’Eneide 113
Un approccio inside-out alla costruzione del brand: strategie di employee ambassadorship 113
Una ciotola di acqua freschissima per la salvezza del mondo: Alonso e i visionari di Anna Maria Ortese 112
The future of typical regional food: an empiric analysis about youth consumers in Lombardy. 112
A perfect imperfection: choices in everyday economic decision making 112
Totale 15.042


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20209.994 0 174 87 1.205 229 1.528 601 2.147 179 2.145 234 1.465
2020/202114.258 194 1.433 665 1.301 244 1.552 131 1.434 360 1.740 1.451 3.753
2021/202211.197 460 50 829 960 1.350 313 350 1.591 159 232 967 3.936
2022/202335.376 3.858 1.441 1.242 2.744 2.234 3.123 205 2.128 14.550 1.660 1.819 372
2023/202416.396 763 926 1.258 1.082 1.110 2.227 1.142 3.181 701 707 783 2.516
2024/20253.851 1.631 2.220 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 106.211