4 - Contributi in atti di convegno
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 43.512
NA - Nord America 41.339
AS - Asia 7.978
AF - Africa 3.071
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 582
OC - Oceania 149
SA - Sud America 106
Totale 96.737
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 41.099
IE - Irlanda 12.088
UA - Ucraina 9.319
IT - Italia 8.615
VN - Vietnam 3.621
SE - Svezia 3.314
CI - Costa d'Avorio 2.971
DE - Germania 2.852
FI - Finlandia 2.631
HK - Hong Kong 1.950
CN - Cina 1.256
FR - Francia 1.006
GB - Regno Unito 943
NL - Olanda 724
EU - Europa 582
BE - Belgio 563
RU - Federazione Russa 374
AT - Austria 365
TR - Turchia 325
CA - Canada 205
KR - Corea 139
ES - Italia 122
AU - Australia 119
IN - India 119
SG - Singapore 113
CH - Svizzera 106
PL - Polonia 80
JP - Giappone 72
PH - Filippine 63
TW - Taiwan 60
BR - Brasile 54
DK - Danimarca 51
ID - Indonesia 45
GR - Grecia 38
RO - Romania 38
PT - Portogallo 37
MY - Malesia 34
HU - Ungheria 33
PK - Pakistan 32
SI - Slovenia 31
NZ - Nuova Zelanda 30
IR - Iran 24
LT - Lituania 24
PE - Perù 24
BG - Bulgaria 22
NO - Norvegia 22
ZA - Sudafrica 20
MX - Messico 18
GA - Gabon 17
MD - Moldavia 17
HR - Croazia 16
IL - Israele 16
JO - Giordania 16
KE - Kenya 16
LU - Lussemburgo 16
CO - Colombia 15
OM - Oman 15
MA - Marocco 13
SA - Arabia Saudita 13
AE - Emirati Arabi Uniti 11
CZ - Repubblica Ceca 10
PA - Panama 9
TH - Thailandia 9
TN - Tunisia 9
EG - Egitto 8
RS - Serbia 8
AR - Argentina 7
IQ - Iraq 7
NG - Nigeria 7
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 7
EE - Estonia 6
GH - Ghana 6
YE - Yemen 6
BD - Bangladesh 5
KZ - Kazakistan 5
AL - Albania 4
BY - Bielorussia 4
CY - Cipro 4
LI - Liechtenstein 4
MT - Malta 4
BA - Bosnia-Erzegovina 3
CL - Cile 3
GT - Guatemala 3
LK - Sri Lanka 3
LV - Lettonia 3
MC - Monaco 3
MK - Macedonia 3
VE - Venezuela 3
CR - Costa Rica 2
ET - Etiopia 2
GE - Georgia 2
LB - Libano 2
MN - Mongolia 2
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 2
MU - Mauritius 2
NI - Nicaragua 2
NP - Nepal 2
UZ - Uzbekistan 2
AD - Andorra 1
AM - Armenia 1
Totale 96.729
Città #
Dublin 12.068
Chandler 10.088
Jacksonville 7.273
Dong Ket 3.603
Abidjan 2.971
Wilmington 2.309
Ashburn 1.794
Hong Kong 1.751
Woodbridge 1.616
Helsinki 1.572
Opera 1.409
Princeton 1.243
Milan 1.223
Liberty Lake 809
Ann Arbor 656
San Mateo 652
Monza 620
Boardman 596
Brussels 515
Rome 442
Beijing 357
Houston 349
Dearborn 340
Vienna 340
Falls Church 331
Philadelphia 272
Redwood City 235
Kocaeli 234
Moscow 211
Verona 196
Las Vegas 177
Miami 166
Los Angeles 149
Blacksburg 134
Hefei 121
Nanjing 111
Fairfield 107
Kunming 102
Bologna 99
Dongjak-gu 95
Turin 95
Naples 94
Gallarate 93
Napoli 84
Hanover 80
Mcallen 78
Portland 78
Amsterdam 75
Saint Petersburg 74
Florence 73
Paris 70
Frankfurt am Main 59
Genoa 59
Seattle 59
Padova 57
Reggio Calabria 57
Borås 56
Jinan 53
New York 50
St Louis 49
Brescia 48
Guangzhou 48
Palermo 48
Edinburgh 46
Berlin 45
Montréal 45
Warsaw 44
Norwalk 43
Bari 41
Melbourne 41
Singapore 40
Madrid 39
Ahmedabad 38
Catania 38
San Jose 37
London 35
Cernusco sul Naviglio 34
Copenhagen 34
Nanchang 34
Redmond 34
Shanghai 34
Tokyo 34
Washington 34
Falkenstein 33
Istanbul 32
Tappahannock 32
Lamezia Terme 31
Parma 31
Bremen 29
Messina 29
Southend 29
Stockholm 29
Ferrara di Monte Baldo 28
Munich 28
Shenyang 28
Genova 27
Cambridge 26
Catanzaro 26
Montreal 26
Toronto 26
Totale 60.133
Nome #
I nostri antenati di Italo Calvino e la modernità del fantastico 410
Acquistare moda etica: un’indagine sulle motivazioni dei consumatori italiani 282
Esercizi blu e Fiori di stile: Italo Calvino e Umberto Eco alle prese con Raymond Queneau 277
Preliminary evaluation of ChatGPT as a machine translation engine and as an automatic post-editor of raw machine translation output from other machine translation engines 275
Commercial Mix, Seasonality and Daily Hotel Performance: the Case of Milan 243
Occasioni metriche della poesia discorsiva novecentesca 242
Luca Giordano a Venezia e la moda dei tenebrosi 242
Annibal Caro a Caprarola: dal programma pittorico all’ecfrasi 228
I do it (also) for me: a qualitative study on the identity aspects underlying consumption on second-hand fashion apps 219
Experiencing networked transformative service: The Edenred case 200
Metametrica ed enigmistica: Caramuel letto da Pozzi 183
"Promoting Augmented Reality in the Food Industry: A Linguistic Analysis of Web-Based Communication" 177
Il linguaggio come causa d’errore. Prezzolini “sulla tela del mondo” 177
Ethical fashion shoppers: beyond the hedonic/utilitarian motivations dichotomy? An explorative research 168
Stakeholders’ engagement and collaboration in tourism destinations 167
Exploring Interlinguistic Intercultural Mediation in healthcare settings in Italy 166
Managing narrative sensemaking in digital storytelling strategies for “Made in Italy” companies 162
Pasta Experience: a neuromarketing approach. 162
The threat of fake news: A systematic literature review 158
I nuovi spazi del lusso 151
Mario Soldati e La verità sul caso Motta: due verità a confronto 150
The quest for quality assessment criteria in media interpreting 148
La comunicazione aziendale a sostegno del corporate branding e della reputazione: la gestione integrata di segni, comportamenti e reti di relazioni 146
Raccontare la quotidianità: lo storytelling televisivo negli anni Dieci 140
Divinità sabine? 140
Technology and organizational settings in knowledge networks: an empirical research in the banking industry 139
Competenze trasversali, imprenditorialità e professionalizzazione dei dottorandi di ricerca: un percorso sperimentale tra formazione sulle competenze trasversali e tecniche di biofeedback 139
GIS of Place, GIS of People. Mobility, Tourism and Interactivity of map(app) 138
Internal branding and employee dissent via online public outlets: implications for crisis prevention and communication 136
1952-2002: a 50 anni dalla decifrazione 134
Giochi di parole. Retorica e umorismo nella pubblicità e nel marketing politico 132
"What Is Royalty Without a Voice? Monarchy and the Performance of Power in The King's Speech" 132
Gli strumenti finanziari a supporto delle start-up innovative: le opportunità offerte dal CrowdFunding 131
1947: il contesto internazionale 131
L’esperienza di acquisto tra metaverso ed e-commerce: un'indagine di Consumer Neuroscience 131
Federico García Lorca e il sabotaggio poetico 128
Sergio Baldi traduttore delle ballate anglo-scozzesi 127
Augmented Reality and the Remediation of Meaning 127
The "Hygiene-ultra-motivating" role of interpersonal relationships: a Herzberg's review and a new classification of job motivational levers through the study of the LFoundry case 127
Pilots, pilot seasons, serial movies. Size changes in TV series from the 1980s to the 2010s 126
Intellettuali e televisione: Ragghianti, Argan e Zeri 125
The First Season (2009) of Archaeological Research by the Iranian-Italian Joint Expedition at Qaleh Kutchek, Halil Valley (Jiroft, Kerman Province, SE Iran) 125
Serial Jewelry. The Role of Pop Songs in the Opening Titles of TV series 125
Yield / revenue management and perceptions of fairness in the hotel business: empirical evidences 124
High-brow television, tele-cinefilia e altri ossimori: il discorso mediale e sociale su serie tv e qualità 124
Las comparaciones estereotipadas en los diccionarios bilingües español-italiano 124
The (re)branding process as innovation in museum management.The case of Museo Egizio in Turin #museoditutti 123
Il porto di Milano. Gli spazi aggreganti della poesia 122
Art is a format. The challenging story of an (Italian) talent show 122
A Multidisciplinary Approach to Validate a Friendship Psychometric Scale: a Study in an Italian Sample of Students 121
Iscrizioni latine arcaiche: Digital Corpus of the Archaic Latin Inscriptions 121
Viaggio di un trittico eburneo da Costantinopoli a Roma: note in margine al «Corpus degli oggetti bizantini in Italia» 121
Mixing Tangible and Intangible Heritages: Design as a Nation Brand 121
Don’t’ just attend! Send money: Marketing and Fundraising as key factors influencing performances of USA Art organizations 121
Toward the construction of a museum brand: the case of the Museo Nazionale Della Scienza e della Tecnologia Leonardo Da Vinci of Milan 120
CrowdFunding and local governments: a financial opportunity for a new liaison with citizens 120
De-humanizing the customer experience: a conceptual framework 120
Diamanda Galás artista della differenza 120
Dall'omologazione alla "re-identificazione" del gusto 119
The influence of advertising on children: from consciousness to education 118
Da Gesualdo allo spettralismo barbaro: radici modali di due tipi di cromatismo postonale 118
Evaluation strategies in Italian political language. A case study 117
Open education for startup theory and practice: the experience of IULM Innovation Lab 117
La bottega di Raffaello nella Sala delle Prospettive alla Farnesina 116
Sustainable native: Sustainable consumption behavior among young Italians 115
Active Inference for AI 114
Internal Communication to Enact Active Communication Behaviour 114
A sangue freddo: lo spettacolo della legge e la legge dello spettacolo 114
Conversation Analysis for PR: an exploration of possible methodological applications 114
Influence of children’s lifestyle and food choice in the adherence to a Mediterranean Diet in Northern Italy 113
A process of change in the non profit organization: an Italian case history of a community for risked young people 113
ELF Pragmatics and Interpreting 113
Economics and Marketing of USA Universities 112
Persuadi a sceglierti e a scegliere i tuoi vini. Come? Il neuromaketing del vino 112
L'ironia intertestuale in Il birraio di Preston di Andrea Camiilleri 112
Adopting an Entrepreneurial Perspective to the Study of Strategic Communication 111
Fanfani, la DC e la ricerca di un nuovo discorso di politica estera, 1954-1968 111
Designing cultural change at a leading Italian multinational company in the furniture industry 111
Communication, Internal Relations and Identity: A Key To Successful Change Management in Ferrari 110
A Theoretical Framework for Carrying on Dialogue With Social Media Stakeholders During Crisis Situations 110
Il fenomeno delle streghe bambine a Bukavu - in Sud – Kivu (RDC). L’analisi dei casi di accusa in ambito familiare 110
Vittore Pisani, il latino arcaico e l’umbro 110
2nd World Public Relations Festival, ‘Communicating for Diversity, with Diversity, in Diversity’: Main Implications and Summary of the Contents 110
I magazzini Brionvega progettati da Franco Albini ad Arzano: una “costruzione di idee” della contemporaneità 109
Un nido di memorie in fondo all'anima cantava un giorno: repertoire memory, marketing and economic performances in US symphony orchestras and opera houses 109
La regola e vita dei frati è vivere senza nulla di proprio: primi accorgimenti giuridici, la fictio iuris 109
Una ciotola di acqua freschissima per la salvezza del mondo: Alonso e i visionari di Anna Maria Ortese 108
Evaluating lifestyle branding as a long-term brand strategy: effects on perceived value attributions. 108
Value Practices and Value Representations in Business Relationships. IMP Conference 108
Managing Customer Relationships 108
Machine Translation Markers in Post-Edited Machine Translation Output 108
Abstract di: TristramShandyWeb (www.tristramshandyweb.it) 107
A perfect imperfection: choices in everyday economic decision making 107
Tra lessico pittorico e iconografia: Annibal Caro e la fortuna della traduzione dell’Eneide 107
Un approccio inside-out alla costruzione del brand: strategie di employee ambassadorship 107
Seeing in the Dark: A Different Approach to Night Vision Face Detection with Thermal IR Images 106
Web-communication in healthcare: a comparison between an Italian and a US experience: a preliminary study 106
Le zampe del cane Melampus 106
The future of typical regional food: an empiric analysis about youth consumers in Lombardy. 106
The digital edition of the archaic latin inscriptions (7th-5th century B.C.) 106
Totale 13.849


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/20191.406 0 0 0 0 0 0 0 0 0 486 826 94
2019/202010.078 84 174 87 1.205 229 1.528 601 2.147 179 2.145 234 1.465
2020/202114.258 194 1.433 665 1.301 244 1.552 131 1.434 360 1.740 1.451 3.753
2021/202211.197 460 50 829 960 1.350 313 350 1.591 159 232 967 3.936
2022/202335.376 3.858 1.441 1.242 2.744 2.234 3.123 205 2.128 14.550 1.660 1.819 372
2023/202412.947 763 926 1.258 1.082 1.110 2.227 1.142 3.181 701 557 0 0
Totale 98.911