ZAVARRONE, EMMA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.831
NA - Nord America 4.124
AS - Asia 3.066
AF - Africa 281
SA - Sud America 215
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 56
OC - Oceania 32
Totale 12.605
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.005
IT - Italia 1.230
SG - Singapore 1.165
IE - Irlanda 968
UA - Ucraina 832
CN - Cina 676
DE - Germania 649
VN - Vietnam 458
HK - Hong Kong 322
FI - Finlandia 254
CI - Costa d'Avorio 239
SE - Svezia 215
BR - Brasile 177
IN - India 169
RU - Federazione Russa 158
GB - Regno Unito 138
TR - Turchia 136
FR - Francia 93
NL - Olanda 90
CA - Canada 67
CZ - Repubblica Ceca 61
EU - Europa 56
MX - Messico 35
BE - Belgio 30
JP - Giappone 27
PL - Polonia 26
AU - Australia 21
BD - Bangladesh 20
ES - Italia 17
AR - Argentina 16
AT - Austria 15
ZA - Sudafrica 12
IQ - Iraq 11
NZ - Nuova Zelanda 11
EG - Egitto 10
ID - Indonesia 10
KR - Corea 8
PT - Portogallo 8
AE - Emirati Arabi Uniti 6
BG - Bulgaria 6
CH - Svizzera 6
IL - Israele 6
PH - Filippine 6
TW - Taiwan 6
CL - Cile 5
KE - Kenya 5
KZ - Kazakistan 5
LT - Lituania 5
MY - Malesia 5
NO - Norvegia 5
PK - Pakistan 5
UZ - Uzbekistan 5
VE - Venezuela 5
DO - Repubblica Dominicana 4
EC - Ecuador 4
HU - Ungheria 4
LI - Liechtenstein 4
SA - Arabia Saudita 4
CR - Costa Rica 3
DK - Danimarca 3
NP - Nepal 3
PY - Paraguay 3
RO - Romania 3
TN - Tunisia 3
AD - Andorra 2
BY - Bielorussia 2
CO - Colombia 2
CY - Cipro 2
DZ - Algeria 2
HN - Honduras 2
IR - Iran 2
JM - Giamaica 2
JO - Giordania 2
MA - Marocco 2
MW - Malawi 2
SN - Senegal 2
SY - Repubblica araba siriana 2
TH - Thailandia 2
UY - Uruguay 2
AL - Albania 1
AO - Angola 1
AZ - Azerbaigian 1
BB - Barbados 1
BW - Botswana 1
ET - Etiopia 1
GD - Grenada 1
GR - Grecia 1
HR - Croazia 1
HT - Haiti 1
KW - Kuwait 1
LK - Sri Lanka 1
LU - Lussemburgo 1
MK - Macedonia 1
PA - Panama 1
PE - Perù 1
RS - Serbia 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
TT - Trinidad e Tobago 1
VC - Saint Vincent e Grenadine 1
YT - Mayotte 1
Totale 12.605
Città #
Dublin 961
Chandler 709
Jacksonville 550
Singapore 530
Dong Ket 373
Hong Kong 316
Ashburn 251
Abidjan 239
Milan 211
Falkenstein 190
Beijing 156
Helsinki 144
Wilmington 143
Bengaluru 135
Los Angeles 117
Napoli 104
Princeton 102
Moscow 94
Council Bluffs 88
Lamezia Terme 85
San Mateo 80
Frankfurt am Main 79
Boardman 77
Catanzaro 70
Munich 66
Woodbridge 62
Liberty Lake 59
Brno 52
New York 51
Shanghai 48
Buffalo 45
Assago 42
Dallas 40
Palermo 39
Monza 36
Guangzhou 34
Ann Arbor 30
Brussels 28
Ho Chi Minh City 26
Naples 26
Opera 26
Mexico City 24
Reggio Calabria 24
Amsterdam 23
Castrolibero 23
Cosenza 23
Rome 23
Tokyo 23
São Paulo 22
Warsaw 22
Brooklyn 21
Philadelphia 21
Santa Clara 21
Zungri 21
Chennai 20
Denver 20
Montreal 20
Toronto 20
Atlanta 19
Hanoi 19
Boston 17
Crotone 17
Las Vegas 17
London 17
Shenzhen 17
Chicago 16
Rizziconi 16
Seattle 16
Stockholm 16
Manchester 15
Messina 15
Verona 15
Phoenix 14
Saint Petersburg 14
Vienna 14
Ankara 13
Buccinasco 13
Houston 13
Poplar 13
Salerno 13
Rossano 12
Falls Church 11
Miami 11
Paris 11
Roubaix 11
Orem 10
Sydney 10
Torano Castello 10
Delianuova 9
Hanover 9
Redmond 9
Turin 9
Turku 9
Zumpano 9
Nuremberg 8
St Petersburg 8
Xi'an 8
Bexley 7
Changsha 7
Johannesburg 7
Totale 7.409
Nome #
SustDict: a customized lexical-based dictionary for CSR. 202
A Multidisciplinary Approach to Validate a Friendship Psychometric Scale: a Study in an Italian Sample of Students 169
Esercizi e complementi di demografia 155
Academic reputation: a proposal for a new scale 151
Third Mission & VQR 2015-2019: a bigram’s story 144
A note about new index to evaluate teaching quality 144
Accessibilità della didattica e mappa di posizionamento 143
Fondamenti di statistica 139
Accessibilità della didattica e mappe di posizionamento 137
Networks & Nature Based Solutions: an application for Milan hydric resources 134
Topic & metaverse: an explorative analysis. 133
Social interaction and volunteer satisfaction: An exploratory study in primary healthcare 127
Assessing Italian Research in Social Statistics 126
Assessing Italian Research in Statistics: Interdisciplinary or Multidisciplinary? 125
Emotion recognition in italian political language for prefiguring crisis in the balance of the parties’ coalitions 123
Emergency remote teaching: an explorative tool. 121
Data Quality and Violence Against Women: The Causes and Actors of Femicide 120
Competere: implementazione di un sistema web assisted 120
CSR & Sentiment Analysis: a new customized dictionary 118
Analisi sull'andamento dell'economia nella provincia di Cosenza nel 1996 114
Performance measurement in tourism firms: A content analytical meta-approach 114
Invecchiamento della popolazione e bisogni emergenti 113
Alcune proprietà della famiglia degli indicatori CI 112
Construction and validation of the Physiological Emotions Friendship Scale (PhEFS) through a multidisciplinary approach 112
Evaluation of Intangible Assets in the Insurance Industry: Evidence from a Comparative International Study 111
Aziende, competenze e processi di selezione dei laureati: Una possibile quantificazione 109
A micro approach to cognitive skills’ growth in a university context 109
A text mining approach for CSR communication: an explorative analysis of energy firms on Twitter in the post-pandemic era 109
Un sistema “web assisted” a supporto della definizione delle competenze per competere 107
Tecniche di segmentazione e modelli a componenti di varianza per l'analisi del tempo di ritardo nel conseguimento della laurea 107
An information system in deliver innovative services to SMEs: the case of a science and technology park in Southern Italy 106
Valutazione dell’assistenza domiciliare integrata nell’esperienza italiana 106
La qualità della didattica universitaria: Verifica di validità e di affidabilità del questionario di rilevazione 106
The importance of official data for the definition of municipal policies for social housing 106
An aplett to measure and to assess the customer satisfaction: how the graduate people in the working world evaluate their university syllabus 105
Crafting clarity: a textual framework for optimising strategic communication in Italian banking foundation mission reports 103
Capitale umano e traiettorie di crescita individuali 103
Toward a Human Capital Accounting that incorporates Individual Growth Trajectories 103
Latent growth curve and Gompertz function: testing the measurement invariance 101
Strategie di rispecificazione dei modelli equivalenti per la valutazione della qualità della Didattica Universitaria 100
Becoming economically independent: weakening strenghthening parental ties? Measuring the impact of families on graduates' entrance in the labour market 100
Ordinal scales and customer satisfaction: an aplett 100
School Performance and Network Effects among Classmates 100
An applet to measure and to assess the customer satisfaction: how the-graduate people in the working world evaluate their university syllabus 100
Gig workers' identikit 99
Some proprieties of a summary index to measure the opinions expressed by the users of a given service 99
Qualità e soddisfazione degli utenti: la costruzione di un modello causale 99
Web based methodologies and techniques to monitor electronic resources use in unievrsity libraries 99
Family lifestyle and childhood obesity in an urban city of Northern Italy 99
Exploratory textual network for Italian Third Mission. 98
Strategic Asset Allocation and Tail Risk: An Application of EVT to Financial Planning 98
L’ uso delle mappe di posizionamento per la valutazione della didattica 98
Strategic Asset Allocation and Tail Risk: An Application of EVT to Financial Planning 97
Il ricorso a modelli invarianti per valutare la qualità della didattica 97
Ricerca dei fattori latenti comuni per i rischi di abbandoni e di successo negli studi 97
Challenges And New Jobs for the Post-Covid Tourism: the Perspective of Tourism Managers. 96
Qualità del servizio e soddisfazione dell'utente: un nuovo approccio 96
Ricerche di marketing qualitative e sugli atteggiamenti 96
Job satisfaction nelle organizzazioni non profit : evidenze dell'applicazione della Social Network Analysis 96
Il capitale formativo e differenza di genere: il caso di un istituto finanziario 96
Measuring dissimilarity in learning capital using time trajectories 95
La progettazione del percorso formativo "ottimale" di laureati per le attività di servizi commerciali e marketing 95
Modelli strutturali multigruppo per l’analisi dei tempi di permanenza nel sistema universitario 95
Summary indicators of opinion expressed by the user of a given service 94
Evaluation of Human Capital in an Education-Based Perspective 93
Information, advice, friendship, notes and trust network: evidence on learning from classmate 93
Comparing mental maps: Obama vs. McCain 93
Regional Competitiveness: A Structural‐Based Topic Analysis on Recent Literature 92
Scaling University Reputation in Students' Perception 92
Formative measurement model for academic reputation 92
Service innovation in the age of Artificial Intelligence: The case study of D*motion Method 91
Mondi in movimento 91
Emotion recognition in Italian political language to predict positionings and crises government. 90
How difficulties, didactic supports and teaching quality in disciplines can be perceived through the structural approach 90
Word of mouth in the pharmaceutical industry: a network textual analysis approach 90
RepAC: un modello per la misurazione della Reputazione per l’Accademia 90
Competenze e sbocchi professionali 90
Competences and professional options of the Italian graduates: results from the texual analysis of the degree course information data 89
Orientamento e capitale umano universitario: Un’analisi delle traiettorie latenti 89
Stili di vita, comunicazione e consumo alimentare: il ruolo della famiglia 89
Past and Future of Doctor-Patient Communication 88
Un approccio riflessivo alla misurazione della reputazione accademica: il modello RepAc 88
Use of Latent Trajectories and Learning Capital 88
Formazione universitaria e modelli di crescita 88
Le dimensioni della reputazione dell'università dal punto di vista degli studenti 87
Explaining entrepreneurial success: evidence from the Italian case (nineteenth and twentieth-centuries) 87
Politiche di popolazione e politiche demografiche: una breve rassegna 87
Companies, Competences and Graduates' Selection Process: An attempt to Quality 86
Modeling nonlinear dependencies in non-life insurance-rotated copulas in dynamic financial analysis 86
MARE: Map of Academic Reputation for Enrolling 86
Satisfaction, loyalty and WOM in dental care sector 86
Dental patient's loyalty and satisfaction 85
Scalare la reputazione degli Atenei nella percezione dello studente attraverso la Mokken Scale Analysis 85
Ottimizzare la coerenza tra profili formativi universitari e sbocchi occupazionali: proposta di una metodologia 84
Market discipline in the European insurance industry: a proposal for a model 84
The value of relationship lending: small bank in a era of consolidation 84
Learning Capital and Network Effects Among Class Mates 83
What does the concept of sustainability actually mean? A network textual analysis in the main Italian blogs. 83
Definizione di criteri per la classificazione e la valutazione delle caratteristiche dell’offerta formativa universitaria 83
Estimating University Human Capital through Growth Models 82
Totale 10.390
Categoria #
all - tutte 80.990
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 80.990


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021827 0 0 0 0 0 112 1 105 5 124 107 373
2021/2022786 14 4 89 69 93 9 22 114 13 9 94 256
2022/20232.806 314 91 81 194 156 260 14 188 1.202 99 149 58
2023/20241.402 84 64 149 128 80 142 76 186 49 66 42 336
2024/20252.368 132 184 159 119 137 113 218 545 280 71 179 231
2025/20262.753 555 357 427 581 756 77 0 0 0 0 0 0
Totale 12.809