L’esperienza di acquisto tra metaverso ed e-commerce: un'indagine di Consumer Neuroscience
2023-09-08 Rossi, Cristina; Rivetti, Fiamma; Chiarelli, Simone; Bilucaglia, Marco; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
Pasta Experience: a neuromarketing approach.
2023-09-08 Bellati, Mara; Bilucaglia, Marco; Casiraghi, Chiara; Fici, Alessandro; Rivetti, Fiamma; Rondi, Greta; Russo, Vincenzo; Zito, Margherita
Consumer Neuroscience e Brand Relationship: misurare l’associazione implicita tra il Sé del consumatore e il brand
2023-09-08 Fici, Alessandro; Bellati, Mara; Bilucaglia, Marco; Circi, Riccardo; Russo, Vincenzo; Zito, Margherita
Neuroselling: unveiling the underlying processes of infomercials success.
2023-06-09 Columbano, Martina; Zito, Margherita; Casiraghi, Chiara; Bilucaglia, Marco; Valesi, Riccardo; Rossi, Cristina; Rivetti, Fiamma; Russo, Vincenzo
Validazione della versione italiana dell'Emotional Style Questionnaire (ESQ)
2021-01-01 Circi, Riccardo; Bellati, Mara; Bilucaglia, Marco; Fici, Alessandro; Valesi, Riccardo; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
Neuroscienze e colore: un aiuto per performance e benessere.
2019-09-27 Russo, Vincenzo; Bilucaglia, Marco; Fici, Alessandro; Zito, Margherita
Coaching (o Neurocoaching): prime evidenze neuroscientifiche sul legame Coach-Coachee durante una sessione in soggetti in transizione verso il mondo lavorativo
2021-01-01 Gabrielli, Giorgio; Bilucaglia, Marco; Circi, Riccardo; Fici, Alessandro; Valesi, Riccardo; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
How resilience influences dotation behavior: a Neuromarketing study
2022-01-01 Circi, Riccardo; Bilucaglia, Marco; Russo, Vincenzo; Zito, Margherita; Bellati, Mata; Rivetti, Fiamma; Fici, Alessandro
Exploratory study on Bio-risk perception and impact of specific training.
2022-01-01 Bellati, Mara; Bilucaglia, Marco; Columbano, Martina; Valesi, Riccardo; Luperini, Aldo
DALL’ICONOGRAFIA ALLA MORFOGENESI: LE “VENERI” DI JEFF KOONS IN UNA PROSPETTIVA STORICO-CRITICA
2021-10-01 Bartalesi, Valentina
"Metafisica poetica”: un approccio sensoriale alla performance filmica nell’opera di Laure Prouvost / “Metafisica poetica”: A sensory approach to film performance in Laure Prouvost’s work
2022-06-15 Bartalesi, Valentina
The multimodal discourses of the corporate plastic pollution crisis: Conferring legitimacy and disclosing illegitimacy in global issue arenas
2021-01-01 Maier, Carmen Daniela; Ravazzani, Silvia
The role of internal communication during the Covid-19 pandemic and its intertwining with public risk communication. A study on Italian companies
2021-01-01 Mazzei, Alessandra; Quaratino, Luca; Ravazzani, Silvia; Butera, Alfonsa; Fisichella, Chiara
Tackling the corporate plastic pollution issue: A study on discursive framing and moral evaluations across social actors
2020-01-01 Maier, Carmen Daniela; Ravazzani, Silvia
From online experience to visiting the production plant: management challenges and communication opportunities
2020-01-01 Friel, Martha; Ben Youssef, Kamel; Murtarelli, Grazia; Romenti, Stefania
Music tourism in Italy: audiences and destinations’ strategies
2021-01-01 Friel, Martha; Segre, Giovanna
Rethinking local heritage through graphics in Mantua e Sabbioneta. Images, maps, fanzines for narrating a Unesco site with students during school-work internship
2019-01-01 Zuccoli, F; De Nicola, A; Pecorelli, V; Carriera, L; Costa, A
“The theatre of the mind”: the effect of radio exposition on tv advertising
2019-01-01 Russo, Vincenzo; Fici, Alessandro; Zito, Margherita; Gabrielli, Giorgio
Multicultural internal crisis communication: tentative framework and research challenges
2014-01-01 Ravazzani, Silvia
A cloud for global good: Exploring hypermodal corporate strategies for communicating Microsoft’s CSR
2017-01-01 Maier, Carmen D.; Ravazzani, Silvia
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile
Scopri
Tipologia
- 4 - Contributi in atti di convegno120
Editore
- AIP - Associazione Italiana di Ps...11
- Association for NeuroPsychoEconomics5
- Università degli Studi di Milano-...3
- AIP2
- Babson College2
- BLEDCOM2
- Ebes2
- ECREA2
- FONDAZIONE CUEIM2
- Fondazione CUEIM2
Conferenza
- Giornate Nazionali di Psicologia ...5
- XX Congresso Nazionale della Sezi...5
- Congresso Nazionale della Sezione...3
- Annual Conference of the European...2
- Annual IFERA World Family Busines...2
- Babson Kauffman Entrepreneurship ...2
- Congresso Nazionale della Sezione...2
- ECREA 2022 - 9th European Communi...2
- ESA Conference: Crisis, Critique ...2
- International Congress of Byzanti...2
Settore disciplinare
- Settore M-PSI/06 - Psicologia del...40
- Settore SECS-P/08 - Economia e Ge...29
- Settore ING-INF/05 - Sistemi di E...12
- Settore ING-INF/06 - Bioingegneri...12
- Settore SECS-S/05 - Statistica So...11
- Settore SECS-P/07 - Economia Azie...10
- Settore SPS/09 - Sociologia dei P...5
- Settore M-GGR/01 - Geografia4
- Settore L-ART/01 - Storia dell'Ar...3
- Settore M-DEA/01 - Discipline Dem...3
Keyword
- Consumer Neuroscience4
- consumer neuroscience3
- employee communication3
- EEG2
- emozioni2
- Islam2
- Neuromarketing2
- neuromarketing2
- Nudge2
- Realtà aumentata2