Il linguaggio (vernacolare) videoludico decontestualizzato: tra narrazione e creazione di contenuti
2021-09-23 Retez, Riccardo
The role of the Ulama religious authority in the governance of Islamic banks
2024-01-17 Battanta, Luca Federico; Giolfo, Manuela E. B.; Lancioni, Giuliano; Magli, Francesca
Transcodification and synthesis of social, psychological and cultural isolation in scifi narratives: from literature to videogames
2023-03-05 Retez, Riccardo
The Italian Presence in the Financial System in Egypt: The Alex Bank Case
2024-01-22 Battanta, Luca; Giolfo, Manuela; Lancioni, Giuliano; Magli, Francesca
Airline Industry Crisis Communication: Making Sense of “Flight Shame”
2022-01-01 Maier, C. D.; Ravazzani, S.; Pollach, I.
Diversity, equity and inclusion: A study on communication practices for a more sustainable workplace
2023-01-01 Ravazzani, S.; Fisichella, C.; Mazzei, A.; Butera, A.
Getting employees on board in pandemic times: A changed context for internal crisis communication
2022-01-01 Ravazzani, S.; Mazzei, A.; Butera, A.
Rethinking Internal Communication between “New Normal” and “Next Normal”: An Overview of current and emerging practices
2022-01-01 Ravazzani, S.; Mazzei, A.; Butera, A.
Geo-fashion as soft-power; modelos políticos para nurturing & empower del talento creativo
2022-02-18 Pino Ahumada, Barbara; Blacker, Qala
RegTech: Case Studies in Switzerland
2020-08-01 Battanta, LUCA FEDERICO; Giorgino, Marco; Grassi, Laura
L’esperienza di acquisto tra metaverso ed e-commerce: un'indagine di Consumer Neuroscience
2023-09-08 Rossi, Cristina; Rivetti, Fiamma; Chiarelli, Simone; Bilucaglia, Marco; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
Pasta Experience: a neuromarketing approach.
2023-09-08 Bellati, Mara; Bilucaglia, Marco; Casiraghi, Chiara; Fici, Alessandro; Rivetti, Fiamma; Rondi, Greta; Russo, Vincenzo; Zito, Margherita
Consumer Neuroscience e Brand Relationship: misurare l’associazione implicita tra il Sé del consumatore e il brand
2023-09-08 Fici, Alessandro; Bellati, Mara; Bilucaglia, Marco; Circi, Riccardo; Russo, Vincenzo; Zito, Margherita
Neuroselling: unveiling the underlying processes of infomercials success.
2023-06-09 Columbano, Martina; Zito, Margherita; Casiraghi, Chiara; Bilucaglia, Marco; Valesi, Riccardo; Rossi, Cristina; Rivetti, Fiamma; Russo, Vincenzo
Validazione della versione italiana dell'Emotional Style Questionnaire (ESQ)
2021-01-01 Circi, Riccardo; Bellati, Mara; Bilucaglia, Marco; Fici, Alessandro; Valesi, Riccardo; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
Neuroscienze e colore: un aiuto per performance e benessere.
2019-09-27 Russo, Vincenzo; Bilucaglia, Marco; Fici, Alessandro; Zito, Margherita
Coaching (o Neurocoaching): prime evidenze neuroscientifiche sul legame Coach-Coachee durante una sessione in soggetti in transizione verso il mondo lavorativo
2021-01-01 Gabrielli, Giorgio; Bilucaglia, Marco; Circi, Riccardo; Fici, Alessandro; Valesi, Riccardo; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
How resilience influences dotation behavior: a Neuromarketing study
2022-01-01 Circi, Riccardo; Bilucaglia, Marco; Russo, Vincenzo; Zito, Margherita; Bellati, Mata; Rivetti, Fiamma; Fici, Alessandro
Exploratory study on Bio-risk perception and impact of specific training.
2022-01-01 Bellati, Mara; Bilucaglia, Marco; Columbano, Martina; Valesi, Riccardo; Luperini, Aldo
DALL’ICONOGRAFIA ALLA MORFOGENESI: LE “VENERI” DI JEFF KOONS IN UNA PROSPETTIVA STORICO-CRITICA
2021-10-01 Bartalesi, Valentina
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile
Scopri
Tipologia
- 4 - Contributi in atti di convegno131
Editore
- AIP - Associazione Italiana di Ps...11
- Association for NeuroPsychoEconomics5
- Journal Press India4
- ECREA3
- SIM - Società Italiana di Marketing3
- Università degli Studi di Milano-...3
- AIP2
- Babson College2
- BLEDCOM2
- Ebes2
Conferenza
- Giornate Nazionali di Psicologia ...5
- XX Congresso Nazionale della Sezi...5
- Congresso Nazionale della Sezione...3
- XXI SIM Conference3
- Annual Conference of the European...2
- Annual IFERA World Family Busines...2
- Babson Kauffman Entrepreneurship ...2
- Congresso Nazionale della Sezione...2
- ECREA 2022 - 9th European Communi...2
- ESA Conference: Crisis, Critique ...2
Settore disciplinare
- Settore M-PSI/06 - Psicologia del...40
- Settore SECS-P/08 - Economia e Ge...29
- Settore ING-INF/05 - Sistemi di E...12
- Settore ING-INF/06 - Bioingegneri...12
- Settore SECS-S/05 - Statistica So...11
- Settore SECS-P/07 - Economia Azie...10
- Settore SPS/09 - Sociologia dei P...5
- Settore M-GGR/01 - Geografia4
- Settore L-ART/01 - Storia dell'Ar...3
- Settore M-DEA/01 - Discipline Dem...3
Keyword
- Consumer Neuroscience5
- consumer neuroscience3
- employee communication3
- Nudge3
- EEG2
- emozioni2
- Islam2
- manager2
- Multisensorialità2
- Neuromarketing2