ACCARDI, SEBASTIANO
ACCARDI, SEBASTIANO
Bioelectrical Measurements of Lenses Effect During Esports Training Sessions: Could the Yellow Lenses Enhance Gaming Performance?
2024-07-11 Bilucaglia, M.; Laureanti, R.; Zito, M.; Fici, A.; Rivetti, F.; Bellati, M.; Accardi, S.; Wahl, S.; Mainardi, L. T.; Russo, V.
Enhancing sustainability communication in retail: A neurophysiological and self-reported assessment of augmented reality and QR codes
2025-06-01 Fici, Alessandro; Monticelli, Barbara; Casiraghi, Chiara; Accardi, Sebastiano; Bilucaglia, Marco; Zito, Margherita; Corsaro, Daniela; Russo, Vincenzo
Enjoy it! Cosmetic try-on apps and augmented reality, the impact of enjoyment, informativeness and ease of use
2025-02-12 Micheletto, V.; Accardi, S.; Fici, A.; Piccoli, F.; Rossi, C.; Bilucaglia, M.; Russo, V.; Zito, M.
Enjoy it! Virtual try-on in cosmetica, il ruolo di Enjoyment e Informativeness sull’esperienza del consumatore
2025-09-25 Micheletto, Valeria; Accardi, Sebastiano; Fici, Alessandro; Piccoli, Federica; Rossi, Cristina; Bilucaglia, Marco; Russo, Vincenzo; Zito, Margherita
Informative vs. immersive: An exploratory study of augmented reality on packaging labels.
2025-06-01 Accardi, Sebastiano; Campo, Carmelo; Rossi, Cristina; Bilucaglia, Marco; Pasta, Catia; Zito, Margherita; Caccamo, Margherita; Russo, Vincenzo
Innovazioni digitali per un consumo sostenibile: il ruolo della realtà aumentata e del neuromarketing
2024-09-01 Rossi, Cristina; Casiraghi, Chiara; Accardi, Sebastiano; Fici, Alessandro; Monticelli, Barbara; Bilucaglia, Marco; Zito, Margherita; Corsaro, Daniela; Russo, Vincenzo
Interpretazione simultanea da remoto e carico cognitivo: un’analisi neurofisiologica sull’impatto dei computer-assisted interpreting tool
2025-09-25 Piccoli, Federica; Baselli, Valentina; Accardi, Sebastiano; Bilucaglia, Marco; Bellati, Mara; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
QR codes and Augmented Reality in retail stores to support a more sustainable consumption: A Neuromarketing perspective.
2024-10-01 Accardi, Sebastiano; Monticelli, Barbara; Fici, Alessandro; Casiraghi, Chiara; Rossi, Cristina; Bilucaglia, Marco; Corsaro, Daniela; Zito, Margherita1; Russo, Vincenzo
Real or Virtual? A Neuroscientific Exploration of Digital Cultural Experiences
2025-06-01 Piccoli, Federica; Casiraghi, Chiara; Accardi, Sebastiano; Bilucaglia, Marco; Forlani, Fabio; Bruni, Roberto; Columbano, Martina; Galvagno, Marco; Perri, Damiano; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
Shopping in the metaverse: Insight from a consumer neuroscience study
2024-07-16 Rossi, Cristina; Fici, Alessandro; Bilucaglia, Marco; Casiraghi, Chiara; Accardi, Sebastiano; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
Static vs. Immersive: A Neuromarketing Exploratory Study of Augmented Reality on Packaging Labels
2025-09-11 Accardi, Sebastiano; Campo, Carmelo; Bilucaglia, Marco; Zito, Margherita; Caccamo, Margherita; Russo, Vincenzo
VISITATORI VIRTUALI, EMOZIONI REALI: COME LA PSICOLOGIA DEI CONSUMI PUÒ PROMUOVERE L’ACCESSIBILITÀ CULTURALE
2025-09-26 Piccoli, Federica; Casiraghi, Chiara; Accardi, Sebastiano; Bilucaglia, Marco; Forlani, Fabio; Bruni, Roberto; Columbano, Martina; Galvagno, Marco; Perri, Damiano; Russo, Vincenzo; Zito, Margherita
Vita da Streamer: Impatti e Opportunità nella Comunicazione Online
2024-10-10 Accardi, Sebastiano; Rossi, Cristina; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo