Neurophysiological responses to digitalized and digital art: A pilot study on generations Z and Y in virtual museums
2025-10-01 Piccoli, Federica; Bilucaglia, Marco; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
Employee well-being, Internal communication and listening: Insights from an explorative study among Italian Companies
2024-01-01 Butera, A.; Mazzei, A.; Ravazzani, S.; Quaratino, L.; Leonzio, M.; Castelli, N.
Un approccio olistico al tema Diversity, Equity & Inclusion nelle aziende
2024-01-01 Ravazzani, S.
AI risks: Are European communication professionals ready? A study on individual and organisational READINESS
2025-01-01 Wang, Yijing; Ravazzani, Silvia; Anton, Anca
Enjoy it! Virtual try-on in cosmetica, il ruolo di Enjoyment e Informativeness sull’esperienza del consumatore
2025-09-25 Micheletto, Valeria; Accardi, Sebastiano; Fici, Alessandro; Piccoli, Federica; Rossi, Cristina; Bilucaglia, Marco; Russo, Vincenzo; Zito, Margherita
VISITATORI VIRTUALI, EMOZIONI REALI: COME LA PSICOLOGIA DEI CONSUMI PUÒ PROMUOVERE L’ACCESSIBILITÀ CULTURALE
2025-09-26 Piccoli, Federica; Casiraghi, Chiara; Accardi, Sebastiano; Bilucaglia, Marco; Forlani, Fabio; Bruni, Roberto; Columbano, Martina; Galvagno, Marco; Perri, Damiano; Russo, Vincenzo; Zito, Margherita
Neurophysiological Responses to Digitalized and Digital Art: A Pilot Study on Generations Z and Y in Virtual Museums
2025-10-01 Piccoli, Federica; Bilucaglia, Marco; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
Interpretazione simultanea da remoto e carico cognitivo: un’analisi neurofisiologica sull’impatto dei computer-assisted interpreting tool
2025-09-25 Piccoli, Federica; Baselli, Valentina; Accardi, Sebastiano; Bilucaglia, Marco; Bellati, Mara; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
Informative vs. immersive: An exploratory study of augmented reality on packaging labels.
2025-06-01 Accardi, Sebastiano; Campo, Carmelo; Rossi, Cristina; Bilucaglia, Marco; Pasta, Catia; Zito, Margherita; Caccamo, Margherita; Russo, Vincenzo
Real or Virtual? A Neuroscientific Exploration of Digital Cultural Experiences
2025-06-01 Piccoli, Federica; Casiraghi, Chiara; Accardi, Sebastiano; Bilucaglia, Marco; Forlani, Fabio; Bruni, Roberto; Columbano, Martina; Galvagno, Marco; Perri, Damiano; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
Enhancing sustainability communication in retail: A neurophysiological and self-reported assessment of augmented reality and QR codes
2025-06-01 Fici, Alessandro; Monticelli, Barbara; Casiraghi, Chiara; Accardi, Sebastiano; Bilucaglia, Marco; Zito, Margherita; Corsaro, Daniela; Russo, Vincenzo
Billie Eilish intacita. Una presa di voce femminile sessuale giovanile intelligente
2024-01-01 Lombardi Vallauri, Stefano
Implementation of Fintech in Morocco: Evidences in Traditional and Islamic Banks
2024-01-01 Battanta, LUCA FEDERICO; Giolfo, Manuela; Lancioni, Giuliano; Magli, Francesca
Scelte alimentari più sane e consapevoli: L’efficacia del nudging nei distributori automatici
2024-10-01 Casiraghi, Chiara; Chiarelli, Simone; Fici, Alessandro; Gifuni, Giuseppina; Bilucaglia, Marco; Jacomuzzi, Alessandra; Micheletto, Valeria; Zito, Margherita; Rossi, Cristina; Russo, Vincenzo
L'uso sovversivo del linguaggio triviale femminile. Una tappa nel percorso verso la parità di genere
2024-10-01 Neiger, Giovanna
Gender as a Challenge: Developing and Inequality Framework for Strategic Communication
2024-10-01 Simunovic, Denis
Gender in Theatre Fundraising and Management ... When Orpheus and Eurydice streamed out of the hell. In Gender Cultures. Riflessioni Multidisciplinari sulle Culture di Genere. Conference Proceedings
2024-12-01 Besana, Angela
Social life in Blogs: Fandom culture Revealed Through Users' self presentation
2008-01-01 Brivio, Eleonora; Cilento, Francesca; Galimberti, Carlo
Metaverso ed E-commerce: Il contributo della Consumer Neuroscience nell'esplorazione dei comportamenti d'acquisto
2024-10-01 Rossi, Cristina; Fici, Alessandro; Bilucaglia, Marco; Casiraghi, Chiara; Chiarelli, Simone; Columbano, Martina; Micheletto, Valeria; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
QR codes and Augmented Reality in retail stores to support a more sustainable consumption: A Neuromarketing perspective.
2024-10-01 Accardi, Sebastiano; Monticelli, Barbara; Fici, Alessandro; Casiraghi, Chiara; Rossi, Cristina; Bilucaglia, Marco; Corsaro, Daniela; Zito, Margherita1; Russo, Vincenzo
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile
Scopri
Tipologia
- 4 - Contributi in atti di convegno141
Editore
- AIP - Associazione Italiana di Ps...14
- Association for NeuroPsychoEconomics7
- Journal Press India4
- ECREA3
- SIM - Società Italiana di Marketing3
- Università degli Studi di Milano-...3
- AIP2
- Babson College2
- BLEDCOM2
- Ebes2
Conferenza
- Giornate Nazionali di Psicologia ...5
- XX Congresso Nazionale della Sezi...5
- NeuroPsychoEconomics Conference4
- Congresso Nazionale della Sezione...3
- XXI Congresso Nazionale AIP - Sez...3
- XXI SIM Conference3
- Annual Conference of the European...2
- Annual IFERA World Family Busines...2
- Babson Kauffman Entrepreneurship ...2
- Congresso Nazionale della Sezione...2
Settore disciplinare
- Settore M-PSI/06 - Psicologia del...40
- Settore SECS-P/08 - Economia e Ge...31
- Settore ING-INF/05 - Sistemi di E...12
- Settore ING-INF/06 - Bioingegneri...12
- Settore SECS-S/05 - Statistica So...11
- Settore SECS-P/07 - Economia Azie...10
- Settore SPS/09 - Sociologia dei P...5
- Settore M-GGR/01 - Geografia4
- Settore L-ART/01 - Storia dell'Ar...3
- Settore M-DEA/01 - Discipline Dem...3
Keyword
- Consumer Neuroscience6
- EEG4
- consumer neuroscience3
- Nudge3
- emozioni2
- employee communication2
- Islam2
- manager2
- Multisensorialità2
- Neuromarketing2