Social life in Blogs: Fandom culture Revealed Through Users' self presentation
2008-01-01 Brivio, Eleonora; Cilento, Francesca; Galimberti, Carlo
Metaverso ed E-commerce: Il contributo della Consumer Neuroscience nell'esplorazione dei comportamenti d'acquisto
2024-10-01 Rossi, Cristina; Fici, Alessandro; Bilucaglia, Marco; Casiraghi, Chiara; Chiarelli, Simone; Columbano, Martina; Micheletto, Valeria; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
QR codes and Augmented Reality in retail stores to support a more sustainable consumption: A Neuromarketing perspective.
2024-10-01 Accardi, Sebastiano; Monticelli, Barbara; Fici, Alessandro; Casiraghi, Chiara; Rossi, Cristina; Bilucaglia, Marco; Corsaro, Daniela; Zito, Margherita1; Russo, Vincenzo
See It, Feel It, Want It. Neural Correlates of Perspective Taking in Advertising: an EEG Pilot Study
2024-10-01
Come promuovere scelte alimentari salutari? Uno studio di Consumer Neuroscience su Nudge visivi e olfattivi presso le vending machine universitarie
2024-09-01 Casiraghi, Chiara; Chiarelli, Simone; Fici, Alessandro; Gifuni, Giuseppina; Bilucaglia, Marco; Jacomuzzi, Alessandra; Micheletto, Valeria; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
Stili comunicativi nella relazione medico-paziente: il contributo delle neuroscienze per individuare le best practices nei pazienti affetti da malattie croniche
2024-09-01 Fici, Alessandro; Casiraghi, Chiara; Bilucaglia, Marco; Rossi, Cristina; Rondi, Greta; Bellati, Mara; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
Studio pilota sull’analisi sensoriale e la comunicazione di alimenti innovativi: un approccio integrato EEG - TDS
2024-09-01 Gifuni, Giuseppina; Fici, Alessandro; Bilucaglia, Marco; Bellati, Mara; Russo, Vincenzo; Zito, Margherita
Reazioni emotive alle immagini generate dall'intelligenza artificiale: uno studio pilota attraverso misure neurofisiologiche
2024-09-01 Chiarelli, Simone; Bilucaglia, Marco; Casiraghi, Chiara; Bruno, Alessandro; Fici, Alessandro; Russo, Vincenzo; Zito, Margherita
Innovazioni digitali per un consumo sostenibile: il ruolo della realtà aumentata e del neuromarketing
2024-09-01 Rossi, Cristina; Casiraghi, Chiara; Accardi, Sebastiano; Fici, Alessandro; Monticelli, Barbara; Bilucaglia, Marco; Zito, Margherita; Corsaro, Daniela; Russo, Vincenzo
ARTIFICATION IN LUXURY BRAND MARKETING: A COMPREHENSIVE LITERATURE REVIEW
2024-07-01 Nangeroni, Amalia
Applying Neuroscience in Career Coaching to assess the Coach-Coachee relationship
2024-01-01 Fici, Alessandro; Valesi, Riccardo; Casiraghi, Chiara; Bilucaglia, Marco; Zito, Margherita; Bellati, Mara; Russo, Vincenzo
Cognitive and emotional underpinnings of eating: A consumer neuroscience approach
2024-07-16 Chiarelli, Simone; Casiraghi, Chiara; Fici, Alessandro; Bilucaglia, Marco; Piccoli, Federica; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
Shopping in the metaverse: Insight from a consumer neuroscience study
2024-07-16 Rossi, Cristina; Fici, Alessandro; Bilucaglia, Marco; Casiraghi, Chiara; Accardi, Sebastiano; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
Nudging healthier snack choices: a consumer neuroscience study on visual and olfactory interventions in university vending machines
2024-06-07 Casiraghi, Chiara; Chiarelli, Simone; Fici, Alessandro; Gifuni, Giuseppina; Bilucaglia, Marco; Jacomuzzi, Alessandra; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
Il linguaggio (vernacolare) videoludico decontestualizzato: tra narrazione e creazione di contenuti
2021-09-23 Retez, Riccardo
The role of the Ulama religious authority in the governance of Islamic banks
2024-01-17 Battanta, Luca Federico; Giolfo, Manuela E. B.; Lancioni, Giuliano; Magli, Francesca
Transcodification and synthesis of social, psychological and cultural isolation in scifi narratives: from literature to videogames
2023-03-05 Retez, Riccardo
The Italian Presence in the Financial System in Egypt: The Alex Bank Case
2024-01-22 Battanta, Luca; Giolfo, Manuela; Lancioni, Giuliano; Magli, Francesca
Airline Industry Crisis Communication: Making Sense of “Flight Shame”
2022-01-01 Maier, C. D.; Ravazzani, S.; Pollach, I.
Diversity, equity and inclusion: A study on communication practices for a more sustainable workplace
2023-01-01 Ravazzani, S.; Fisichella, C.; Mazzei, A.; Butera, A.
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile
Scopri
Tipologia
- 4 - Contributi in atti di convegno124
Editore
- AIP - Associazione Italiana di Ps...11
- Association for NeuroPsychoEconomics5
- ECREA3
- SIM - Società Italiana di Marketing3
- Università degli Studi di Milano-...3
- AIP2
- Babson College2
- BLEDCOM2
- Ebes2
- FONDAZIONE CUEIM2
Conferenza
- Giornate Nazionali di Psicologia ...5
- XX Congresso Nazionale della Sezi...5
- Congresso Nazionale della Sezione...3
- XXI SIM Conference3
- Annual Conference of the European...2
- Annual IFERA World Family Busines...2
- Babson Kauffman Entrepreneurship ...2
- Congresso Nazionale della Sezione...2
- ECREA 2022 - 9th European Communi...2
- ESA Conference: Crisis, Critique ...2
Settore disciplinare
- Settore M-PSI/06 - Psicologia del...40
- Settore SECS-P/08 - Economia e Ge...29
- Settore ING-INF/05 - Sistemi di E...12
- Settore ING-INF/06 - Bioingegneri...12
- Settore SECS-S/05 - Statistica So...11
- Settore SECS-P/07 - Economia Azie...10
- Settore SPS/09 - Sociologia dei P...5
- Settore M-GGR/01 - Geografia4
- Settore L-ART/01 - Storia dell'Ar...3
- Settore M-DEA/01 - Discipline Dem...3
Keyword
- Consumer Neuroscience4
- consumer neuroscience3
- employee communication3
- EEG2
- emozioni2
- Islam2
- Neuromarketing2
- neuromarketing2
- Nudge2
- Realtà aumentata2