FICI, ALESSANDRO

FICI, ALESSANDRO  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 43 (tempo di esecuzione: 0.021 secondi).
Data di pubblicazione Titolo Autori File
1-gen-2024 Applying Neuroscience in Career Coaching to assess the Coach-Coachee relationship Alessandro FiciRiccardo ValesiChiara CasiraghiMarco BilucagliaMargherita ZitoMara BellatiVincenzo Russo
1-gen-2021 Assessing the emotional response in social communication: the role of neuromarketing. Zito, MargheritaFici, AlessandroBilucaglia, Marco; Ambrogetti, Francesco; Russo, Vincenzo
11-lug-2024 Bioelectrical Measurements of Lenses Effect During Esports Training Sessions: Could the Yellow Lenses Enhance Gaming Performance? Bilucaglia, M.; Laureanti, R.; Zito, M.Fici, A.Rivetti, F.Bellati, M.Accardi, S.; Wahl, S.; Mainardi, L. T.; Russo, V.
1-gen-2021 Coaching (o Neurocoaching): prime evidenze neuroscientifiche sul legame Coach-Coachee durante una sessione in soggetti in transizione verso il mondo lavorativo Giorgio GabrielliMarco BilucagliaRiccardo CirciAlessandro FiciRiccardo ValesiMargherita ZitoVincenzo Russo
16-lug-2024 Cognitive and emotional underpinnings of eating: A consumer neuroscience approach Simone ChiarelliChiara CasiraghiAlessandro FiciMarco BilucagliaFederica PiccoliMargherita ZitoVincenzo Russo
1-set-2024 Come promuovere scelte alimentari salutari? Uno studio di Consumer Neuroscience su Nudge visivi e olfattivi presso le vending machine universitarie Chiara CasiraghiSimone ChiarelliAlessandro FiciGiuseppina GifuniMarco Bilucaglia; Alessandra Jacomuzzi; Valeria MichelettoMargherita ZitoVincenzo Russo
8-set-2023 Consumer Neuroscience e Brand Relationship: misurare l’associazione implicita tra il Sé del consumatore e il brand Alessandro FiciMara BellatiMarco BilucagliaRiccardo CirciVincenzo RussoMargherita Zito
13-giu-2023 Consumer Neuroscience e Brand Relationship: misurare l’associazione implicita tra il Sé del consumatore e il brand. FICI, ALESSANDRO
1-gen-2020 Emotion assessment using Machine Learning and low-cost wearable devices. Laureanti, Rita; Bilucaglia, MarcoZito, MargheritaCirci, RiccardoFici, Alessandro; Rivetti, Fiamma; Valesi, Riccardo; Oldrini, C.; Mainardi, L. T.; Russo, Vincenzo
1-mar-2025 Emotional Reactions To AI-Generated Images: A Pilot Study Using Neurophysiological Measures Bilucaglia, MarcoCasiraghi, ChiaraBruno, AlessandroChiarelli, SimoneFici, AlessandroRusso, VincenzoZito, Margherita
1-giu-2025 Enhancing sustainability communication in retail: A neurophysiological and self-reported assessment of augmented reality and QR codes Alessandro FiciBarbara MonticelliChiara CasiraghiSebastiano AccardiMarco BilucagliaMargherita ZitoDaniela CorsaroVincenzo Russo
12-feb-2025 Enjoy it! Cosmetic try-on apps and augmented reality, the impact of enjoyment, informativeness and ease of use Micheletto, V.Accardi, S.Fici, A.Piccoli, F.Rossi, C.Bilucaglia, M.Russo, V.Zito, M.
25-set-2025 Enjoy it! Virtual try-on in cosmetica, il ruolo di Enjoyment e Informativeness sull’esperienza del consumatore Valeria MichelettoSebastiano AccardiAlessandro FiciFederica PiccoliCristina RossiMarco BilucagliaVincenzo RussoMargherita Zito
1-gen-2020 ESB: A low-cost EEG Synchronization Box. Bilucaglia, Marco; Masi, Riccardo; Di Stanislao, Giovanni; Laureanti, Rita; Fici, AlessandroCirci, RiccardoZito MargheritaRusso, Vincenzo
25-set-2025 Fresh Pecorino Cheese Produced by Ewes Fed Silage with Prickly Pear By-Products: VOC, Chemical, and Sensory Characteristics Detected with a Neuro-Sensory Approach Combining EEG and TDS Gannuscio, Riccardo; Gifuni, Giuseppina; Maniaci, Giuseppe; Bongiorno, David; Indelicato, Serena; Lino, Claudia; Bilucaglia, MarcoFici, AlessandroZito, MargheritaRusso, Vincenzo; Todaro, Massimo; Avellone, Giuseppe
12-giu-2023 From Coaching to Neurocoaching: A Neuroscientific Approach during a Coaching Session to Assess the Relational Dynamics between Coach and Coachee-A Pilot Study. Valesi, RiccardoGabrielli, GiorgioZito, MargheritaBellati, MaraBilucaglia, MarcoCaponetto, AlessiaFici, Alessandro; Galanto, Annarita; Falcone, Massimiliano GiuseppeRusso, Vincenzo
13-lug-2024 From E-Commerce to the Metaverse: A Neuroscientific Analysis of Digital Consumer Behavior Alessandro FiciMarco BilucagliaChiara Casiraghi; Cristina Rossi; Simone ChiarelliMartina ColumbanoValeria MichelettoMargherita ZitoVincenzo Russo
1-gen-2022 How resilience influences dotation behavior: a Neuromarketing study Riccardo CirciMarco BilucagliaVincenzo RussoMargherita Zito; Mata Bellati; Fiamma RivettiAlessandro Fici
26-giu-2025 How to nudge students toward healthier snacks? Consumer neuroscience insights on multisensory nudge interventions in university vending machines Casiraghi, ChiaraChiarelli, SimoneGifuni, GiuseppinaFici, AlessandroBilucaglia, Marco; Jacomuzzi, Alessandra Cecilia; Micheletto, ValeriaZito, MargheritaRusso, Vincenzo
20-mar-2024 I DARE: IULM Dataset of Affective Responses Bilucaglia, MarcoZito, MargheritaFici, AlessandroCasiraghi, ChiaraRivetti, FiammaBellati, MaraRusso, Vincenzo