FICI, ALESSANDRO
FICI, ALESSANDRO
Applying Neuroscience in Career Coaching to assess the Coach-Coachee relationship
2024-01-01 Fici, Alessandro; Valesi, Riccardo; Casiraghi, Chiara; Bilucaglia, Marco; Zito, Margherita; Bellati, Mara; Russo, Vincenzo
Assessing the emotional response in social communication: the role of neuromarketing.
2021-01-01 Zito, Margherita; Fici, Alessandro; Bilucaglia, Marco; Ambrogetti, Francesco; Russo, Vincenzo
Bioelectrical Measurements of Lenses Effect During Esports Training Sessions: Could the Yellow Lenses Enhance Gaming Performance?
2024-07-11 Bilucaglia, M.; Laureanti, R.; Zito, M.; Fici, A.; Rivetti, F.; Bellati, M.; Accardi, S.; Wahl, S.; Mainardi, L. T.; Russo, V.
Coaching (o Neurocoaching): prime evidenze neuroscientifiche sul legame Coach-Coachee durante una sessione in soggetti in transizione verso il mondo lavorativo
2021-01-01 Gabrielli, Giorgio; Bilucaglia, Marco; Circi, Riccardo; Fici, Alessandro; Valesi, Riccardo; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
Cognitive and emotional underpinnings of eating: A consumer neuroscience approach
2024-07-16 Chiarelli, Simone; Casiraghi, Chiara; Fici, Alessandro; Bilucaglia, Marco; Piccoli, Federica; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
Come promuovere scelte alimentari salutari? Uno studio di Consumer Neuroscience su Nudge visivi e olfattivi presso le vending machine universitarie
2024-09-01 Casiraghi, Chiara; Chiarelli, Simone; Fici, Alessandro; Gifuni, Giuseppina; Bilucaglia, Marco; Jacomuzzi, Alessandra; Micheletto, Valeria; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
Consumer Neuroscience e Brand Relationship: misurare l’associazione implicita tra il Sé del consumatore e il brand
2023-09-08 Fici, Alessandro; Bellati, Mara; Bilucaglia, Marco; Circi, Riccardo; Russo, Vincenzo; Zito, Margherita
Consumer Neuroscience e Brand Relationship: misurare l’associazione implicita tra il Sé del consumatore e il brand.
2023-06-13
Emotion assessment using Machine Learning and low-cost wearable devices.
2020-01-01 Laureanti, Rita; Bilucaglia, Marco; Zito, Margherita; Circi, Riccardo; Fici, Alessandro; Rivetti, Fiamma; Valesi, Riccardo; Oldrini, C.; Mainardi, L. T.; Russo, Vincenzo
ESB: A low-cost EEG Synchronization Box.
2020-01-01 Bilucaglia, Marco; Masi, Riccardo; Di Stanislao, Giovanni; Laureanti, Rita; Fici, Alessandro; Circi, Riccardo; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
From Coaching to Neurocoaching: A Neuroscientific Approach during a Coaching Session to Assess the Relational Dynamics between Coach and Coachee-A Pilot Study.
2023-06-12 Valesi, Riccardo; Gabrielli, Giorgio; Zito, Margherita; Bellati, Mara; Bilucaglia, Marco; Caponetto, Alessia; Fici, Alessandro; Galanto, Annarita; Falcone, Massimiliano Giuseppe; Russo, Vincenzo
From E-Commerce to the Metaverse: A Neuroscientific Analysis of Digital Consumer Behavior
2024-07-13 Fici, Alessandro; Bilucaglia, Marco; Casiraghi, Chiara; Rossi, Cristina; Chiarelli, Simone; Columbano, Martina; Micheletto, Valeria; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo
How resilience influences dotation behavior: a Neuromarketing study
2022-01-01 Circi, Riccardo; Bilucaglia, Marco; Russo, Vincenzo; Zito, Margherita; Bellati, Mata; Rivetti, Fiamma; Fici, Alessandro
I DARE: IULM Dataset of Affective Responses
2024-03-20 Bilucaglia, Marco; Zito, Margherita; Fici, Alessandro; Casiraghi, Chiara; Rivetti, Fiamma; Bellati, Mara; Russo, Vincenzo
Innovazioni digitali per un consumo sostenibile: il ruolo della realtà aumentata e del neuromarketing
2024-09-01 Rossi, Cristina; Casiraghi, Chiara; Accardi, Sebastiano; Fici, Alessandro; Monticelli, Barbara; Bilucaglia, Marco; Zito, Margherita; Corsaro, Daniela; Russo, Vincenzo
It’s a Question of Methods: Computational Factors Influencing the Frontal Asymmetry in Measuring the Emotional Valence.
2021-01-01 Bilucaglia, M.; Laureanti, R.; Zito, M.; Circi, R.; Fici, A.; Russo, V.; Mainardi, T. L.
Job Assessment Through Bioelectrical Measures: A Neuromanagement Perspective
2021-01-01 Zito, Margherita; Bilucaglia, Marco; Fici, Alessandro; Gabrielli, Giorgio; Russo, Vincenzo
L'autenticità come driver di comunicazione: criticità e sviluppi aziende italiane
2022-01-01 Fici, Alessandro; Circi, Riccardo
Looking through blue glasses: bioelectrical measures to assess the awakening after a calm situation.
2019-01-01 Bilucaglia, M.; Laureanti, R.; Zito, M.; Circi, R.; Fici, A.; Rivetti, F.; Valesi, R.; Wahl, S.; Russo, V.
Metaverso ed E-commerce: Il contributo della Consumer Neuroscience nell'esplorazione dei comportamenti d'acquisto
2024-10-01 Rossi, Cristina; Fici, Alessandro; Bilucaglia, Marco; Casiraghi, Chiara; Chiarelli, Simone; Columbano, Martina; Micheletto, Valeria; Zito, Margherita; Russo, Vincenzo