This book contains the results of the third report on the music industry in Italy. The supply chain is divided into many stages: from musical instruments to the different ways in which we "consume" music (connects, radio, music in advertising, ...). Every stage is analyzed with data. The purpose is trying to understand the futures directions of the industry, that are also influenced by changing relations among all the agents.
Questo volume riporta i risultati del terzo rapporto musica 2010. Il rapporto suddivide la filiera musicale in una serie di stadi che vanno dagli strumenti alle diverse forme di consumo di musica. fino all'elettronica di consumo audio. Ogni stadio è analizzato con dati che cercano di cogliere, anche in funzione delle relazioni tra operatori, le future tendenze. I processi economici che hanno trasformato l'industria musicale negli ultimi 10 anni sono gli stessi che stanno influenzando oggi le altre industrie dei media digitali.
Economia della Musica in Italia, 2012-11.
Economia della Musica in Italia
Ardizzone, Antonella;Barbarito, Luca
2012-11-01
Abstract
This book contains the results of the third report on the music industry in Italy. The supply chain is divided into many stages: from musical instruments to the different ways in which we "consume" music (connects, radio, music in advertising, ...). Every stage is analyzed with data. The purpose is trying to understand the futures directions of the industry, that are also influenced by changing relations among all the agents.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.